Netflix od kablówki – czy takie rozwiązanie się opłaca?
8 lutego 2021
Netflix kusił, kusi i kusić będzie – co do tego nie ma wątpliwości. I stąd wyraźny trend: kablówki zapewniają promocje ofert telewizji i internetu zawierające w pakiecie właśnie dostęp do Netflixa. Czy to ma sens i warte jest uwagi ze strony abonentów?
Pierwszą tego typu promocję Netflixa zaproponował T-Mobile. Nie jest oczywiście kablówką, ale zapoczątkował wyraźny trend, w którym dostęp do atrakcyjnego VOD jest magnesem w kontekście szerszej oferty. W przypadku T-Mobile chodziło o światłowód – platforma video stała się niejako dodatkiem do internetu. Tak powstało prawo serii. Kolejną marką, która wprowadziła Netflix do pakietów promocyjnych była Platforma Canal+. Obecnie kolejnym operatorem – już stricte z grona kablowych – jest Vectra. I choć model jej jest nieco inny niż wcześniejsze propozycje – vouchery do wykorzystania – schemat pozostaje niezmienny.
Netflix jest jednym z fundamentów promocji.
Jak wygląda to w praktyce? Spójrzmy na ofertę Vectry. Operator zapewnia oficjalnie “Netflix na sześć miesięcy w prezencie”. Trudno nie zwrócić tu uwagi na kwestię komunikacji, ponieważ potencjalny klient może odczytać tę informację jako wiadomość o półrocznym okresie w prezencie (a następnie 12-miesięcznym, pełnopłatnym). Zdecydowanie korzystniejszym marketingowo przekazem byłaby zapewne informacja o prezencie z voucherem na Netflix na pół roku – bez dalszych zobowiązań, co zdecydowanie mogłoby wpłynąć na postrzeganie oferty.
Nie wchodząc jednak w specyfikę komunikacji pomiędzy operatorami a klientami, warto zastanowić się, czy Netflix od kablówki się opłaca.
Perspektywa kablówki: impuls zakupowy wsparty mocną marką
Operatorzy telewizji nie mają większego wyjścia – muszą szukać rozwiązań promocyjnych, które sprawią, że oferty TV będą jeszcze atrakcyjne. Widać wyraźnie bowiem – szczególnie po młodszym pokoleniu, pod które tworzy się już politykę sprzedażową – że zainteresowanie samą telewizją spada. To efekt przechodzenia do internetu. Nieprzypadkowo aż 60 proc. Polaków – jak pokazał raport Projekt Cyfrowizja V – byłoby bardziej skłonnych zapłacić regularnie za Netflix niż za usługi TV. Powodem takich decyzji są według badanych:
- lepsza niż w telewizji oferta seriali filmów
- możliwość włączenia programu w dowolnym momencie
- oglądanie na dowolnych urządzeniach
- brak reklam
- łatwość zakończenia subskrypcji w dowolnym czasie.
W efekcie Netflix – pierwsze skojarzenie z rozrywką VOD – staje się tym elementem, który ma przyciągnąć odbiorców do oferty kablówki czy operatora innych usług telekomunikacyjnych.
Co ciekawe, trend polski nie jest niczym nowym. Pierwszym krajem, w którym dostęp do Netflixa był możliwy przez telewizję kablową była Holandia. Tam lokalny UPC wdrożył tę opcję już w 2017 r. Operator zapewnił możliwość logowania się do Netflixa z poziomu ekranu TV – bez aplikacji czy zewnętrznych urządzeń, co poszerzyło możliwości pozyskania klientów.
Czy Netflix od kablówki się opłaca abonentowi?
Ceny Netflix to – według stanu na styczeń 2021 r. – to:
- 34 zł – pakiet podstawowy
- 43 zł – pakiet standard
- 52 zł – pakiet premium.
Spójrzmy w tym kontekście na ofertę Vectry. Tu możliwych jest kilka ciekawych wariantów.
- 59,99 zł – pakiet TV Złoty i Netflix w prezencie na 6 miesięcy
- 124,99 zł – pakiet TV+internet i Netflix w prezencie na 1 rok
- 149,99 zł – pakiet TV+internet i Netflix w prezencie na 1 rok.
W pierwszej z tych opcji klient dostaje dostęp do 133 kanałów TV i pół roku Netflixa za kwotę odpowiadającą wariantowi Premium od amerykańskiego giganta VOD. Całkiem sensowna oferta. Jeszcze ciekawiej wyglądają pakiety internetu z telewizją. Spójrzmy na drugi z wariantów. Jego cena to niespełna 125 zł i kryje w sobie:
- 600 Mb/s internetu
- 168 kanałów TV
- nowoczesny dekoder Smart 4K
- pakiet Eleven
- pakiet Cinemax
- TV Online.
Oczywiście okrasza to wszystko roczny Netflix. Przyjmując, że klient dotychczas płaci za niego oddzielnie i wydaje 52 zł/mc, trudno w pozostałej kwocie (73 zł) znaleźć takie połączenie telewizji i internetu. Są więc realne korzyści i to dla obu stron.
Jest tu jednak jeden warunek. Netflix zapewnia możliwość użytkowania go na kilku urządzeniach, a więc pod różnymi adresami. W efekcie naturalne jest, że koszt kilkudziesięciu zł rozkłada się na rodzinę – np. trzy siostry. W praktyce więc płacą miesięcznie za dostęp kilkanaście zł. Jeśli tak się dzieje, kwestia opłacalności pakietu staje pod znakiem zapytania. / Grafiki: materiały Vectra.
Miłośnik wszystkiego, co związane z nowymi technologiami. Kiedyś konsultant w branży telko; dziś działający głównie w sferze oprogramowania, a przy okazji niezmiennie zafascynowany wszystkim, co dotyczy technologii mobilnych oraz znaczenia internetu w codzienności.
Powiązane artykuły
Światłowód 1 Gb/s z TV4K w Netii – z dodatkami! – można mieć za 110 zł miesięcznie
Netflix jest jednym z fundamentów promocji. …
SIMulator internet od T-Mobile, czyli właściwie… co? Oto, jak działa w praktyce
Netflix jest jednym z fundamentów promocji. …
W T-Mobile internet mobilny bez limitu szybkości. Kto może z tego skorzystać?
Netflix jest jednym z fundamentów promocji. …
Najnowsze artykuły
W Play idzie nowe. Play Box TV zamiast dotychczasowych dekoderów
Netflix jest jednym z fundamentów promocji. …
Vectra uruchamia promocję na Black Week. Światłowód nawet połowę taniej
Netflix jest jednym z fundamentów promocji. …
Porównaj najlepsze oferty operatorów
oszczędź nawet 50%
Pan Wybierak – bezpłatna porównywarka najlepszych ofert operatorów
To jedna z najbardziej kompletnych wyszukiwarek, z trafnym dopasowaniem ofert internetu, telewizji kablowej i telekomów do adresu zamieszkania, z której bardzo chętnie korzystają nasi czytelnicy – polecamy!
Pan Wybierak to świetny serwis, dzięki któremu nie tylko poznałem wszystkie możliwe warianty instalacji internetu w moim miejscu zamieszkania, ale także odkryłem naprawdę tanią ofertę. Ogólnie - rewelacja!