Aktualności

Epidemia zmienia sposób wypowiedzenia umowy z operatorem

wypowiedzenie umowy

Epidemia koronawirusa i działania osłonowe podjęte ws. ograniczania rozprzestrzeniania się SARS-CoV-2 sprawiają, że od 21 grudnia 2020 r. zmieniają się przepisy prawa telekomunikacyjnego. Dotyczy to zapisów umów o świadczeniu usług telekomunikacyjnych oraz regulaminów świadczenia usług. To spore zmiany patrząc z perspektywy klientów. 

Jeśli spojrzeć na informację, którą jeden z dużych operatorów przekazuje w związku ze zmianami, trudno nie zwrócić uwagi na sporo nowych rozwiązań. Podstawową zmianą od 21 grudnia jest fakt, że operator ma obowiązek poinformowania klienta, który ma umowę na czas określony o automatycznym przedłużeniu jej na czas nieokreślony. Odbywa się to na dotychczasowych warunkach. Stanie się tak o ile abonent nie złoży wcześniej wypowiedzenia. Co ważne, komunikat ten zostaje przekazany poprzez:

Powinno stać się to nie później niż 30 dni przed końcem umowy terminowej. 

Wypowiedzenie umowy w dobie koronawirusa

Patrząc na relacje umowne między firmą a klientem, ten ostatni – posiadając usługi na czas nieokreślony i już po zakończeniu umowy terminowej, a także mając maksymalnie 30 dni do zakończenia umowy terminowej – ma prawo wypowiedzieć usługi. Może to zrobić w ciągu 30 dni od dnia, kiedy wypowiedzenie dotarło do operatora. 

Co zrobić, jeśli do zakończenia umowy terminowej pozostało więcej niż 30 dni przyjęte jako wartość graniczna dla zmian? W takim przypadku, w świetle prawa obowiązuje dotychczasowy termin wypowiedzenia. Będzie to więc 30 dni liczonych od najbliższego okresu rozliczeniowego, kiedy zostało złożone wypowiedzenie. 

Jak złożyć wypowiedzenie operatorowi?

Klient może złożyć wypowiedzenie umowy w formie dokumentowej – elektronicznej – poprzez wysłanie wiadomości e-mail. Drugim rozwiązaniem – jak podaje jeden z dużych krajowych operatorów – jest zgłoszenie tego przez e-BOK. Nie ma w takiej sytuacji potrzeby dołączania skanu pisma informującego o wypowiedzeniu, a cała procedura wypowiedzenia umowy odbywa się przez internet. 

Należy zwrócić również uwagę na fakt, że klient, który decyduje się na zmianę dostawcy usługi internetu stacjonarnego ma możliwość wykorzystania zapisów prawa gwarantującego ciągłość świadczenia usługi. I – jak wskazuje operator – przerwa w dostępie do tej usługi, a spowodowana zmianą operatora nie powinna trwać dłużej niż jeden dzień. Co jednak, jeśli termin ten zostanie przekroczony? W takiej sytuacji klientowi przysługuje prawo do opłaty odszkodowawczej. 

Akceptacja zmian – jak podkreśla operator – nie wymaga żadnych aktywności ze strony klienta. Należy również pamiętać, że zmiana prawa nie daje temu ostatniemu prawa do przedterminowego wypowiedzenia umowy bez naliczenia opłaty wyrównującej utracone korzyści. 

lte internet
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Najnowsze artykuły

internet 5G w Plus

Ależ przyspieszenie! Internet 5G w Polsce pędzi coraz bardziej

Tempo rozwoju technologii 5G w Polsce znacząco przyspieszyło, szczególnie po niedawnym wdrożeniu nadajników działających na częstotliwości 3,6 GHz.

mesh internet

Jak zbudować domową sieć mesh? Nie jest to tak trudne, jak się wydaje

Zbudowanie domowej sieci mesh, choć wydaje się procesem złożonym, w rzeczywistości można je zrealizować systematycznie i efektywnie, podążając…

ukraina tv

Telewizja dla Ukraińców w Polsce? Vectra uruchamia cały pakiet kanałów TV

Vectra wprowadza nowy pakiet kanałów TV – będzie on opracowany pod kątem widzów z Ukrainy. Pakiet TV…

Porównaj najlepsze oferty operatorów
oszczędź nawet 50%

Pan Wybierak – bezpłatna porównywarka najlepszych ofert operatorów

Panwybierak.pl to porównywarka ofert dostawców Internetu, telewizji i telefonu. W jednym miejscu porównasz najlepsze oferty dostępne w Twoim budynku. Zamawiając na panwybierak.pl nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, ustalimy dla Ciebie dogodny i szybki termin bezpłatnej dostawy usług i umowy.

testimonial.author

To jedna z najbardziej kompletnych wyszukiwarek, z trafnym dopasowaniem ofert internetu, telewizji kablowej i telekomów do adresu zamieszkania, z której bardzo chętnie korzystają nasi czytelnicy – polecamy!

mobiRANK.pl
testimonial.author

Pan Wybierak to świetny serwis, dzięki któremu nie tylko poznałem wszystkie możliwe warianty instalacji internetu w moim miejscu zamieszkania, ale także odkryłem naprawdę tanią ofertę. Ogólnie - rewelacja!

Paweł z Krakowa

Mówią o nas

  • UKE
  • antyweb logo
  • speedtest logo
  • money logo
  • wirtualna polska