UPC pokazuje, jak powinien wyglądać standard usług dla firm
23 kwietnia 2020
Specyficzne czasy pandemii i ograniczeń sprawiają, że firmy – niezależnie od ich skali – jak na papierku lakmusowym mogą ocenić jakość usług, które zapewniają im operatorzy. czasami czar pryska: internet niedomaga, zdalny kontakt z firmą bywa utrudniony, a same usługi okazują się w realiach dość okrojone. W tym kontekście warto zobaczyć, jak ciekawie do oferty B2B podchodzi UPC. Szczególnego znaczenia nabiera tu opcja aż 60-dniowego okresu próbnego.
Internet, telewizja i telefon – to naturalne fundamenty oferty UPC dla biznesu. Zarówno jednoosobowa działalność gospodarcza, średniej wielkości spółka czy duże przedsiębiorstwo mają całkiem zbieżne potrzeby:
- stabilny i szybki internet stacjonarny
- duże pakiety sieci mobilnej
- oferta telewizyjna np. w sytuacji, gdy firma prezentuje ją klientom np. w poczekalni
- dodatkowe opcje: ułatwienia, zabezpieczenia, rozwiązania sieciowe.
W tym kontekście banner reklamowy opracowany przez UPC – uśmiechnięta młoda mama z dzieckiem obok oraz hasło “Praca w domu na Twoich warunkach” – dobrze odpowiadają temu, czego dziś wymagają szczególnie małe i średnie biznesy. Przeniosły (tymczasowo, choć – jak wieszczą specjaliści HR nastąpi wzrost znaczenia home office) się do domów czy mieszkań; nawet jeśli nie w sensie wykonywania pracy, to przynajmniej w kontekście administracji firmą. Pełna praca zdalna, kolejne wideo konferencje, obsługa księgowa przez internet – to już codzienność.
Internet dla firm w UPC to nie tylko parametry
Patrząc na to, co UPC oferuje firmie w kontekście internetu, widać szczególną dbałość o detale. Kilka – bardzo dobrych! – pakietów zawierających internet z TV to rozwiązanie, które warto rozważyć nawet jeśli same usługi telewizyjne nie są kluczowe. Cena 74,99 zł netto za układ światłowodu 400 Mb/s i 132 kanałów wraz z modemem umożliwiającym Wi-Fi to korzystna opcja B2B nawet jeśli firma wcale telewizji nie potrzebuje. Co ważne, ceny UPC dla firm rosną relatywnie mało wobec np. wzrostu prędkości internetu.
Szczególną uwagę warto zwrócić na dodatki jakie w kontekście sieci proponuje UPC. Internet dla firmy to nie tylko samo udostępnione łącze, ale również rozwiązania wpływające po prostu na jakość funkcjonowania w sieci.
Warto również pamiętać o symbolicznej cenie aktywacji usług. Promocja “Instalacja za 1 zł netto” została przedłużona do odwołania – w zależności od decyzji operatora.
Gwarancja SLA, pakiety bezpieczeństwa, IP VPN
UPC oferując internet dla firm zapewnia tzw. gwarancję SLA (Service Level Agreement) – szybkość podjęcia reakcji i naprawy usterki na problemy z siecią. W zależności od pakietu to 12 lub 6 godzin. W czasach ograniczeń i wadze, jaką niesie praca zdalna, stabilność działania i tempo reakcji jest kluczowe – tu oferta UPC może mieć duże znaczenie. Z kolei w opcji (1000 Mb/s i 165 kanałów TV za 119,99 zł wg ceny na początek października 2020 r.) firma zapewnia dodatkowo – oprócz SLA w 6 godz. – pakiet bezpieczeństwa dla 10 komputerów. To pozwala na ochronę sieci w małej firmie.
Warto w kontekście firmy zwrócić uwagę na dodatkowe propozycje UPC dla biznesu:
- Anty DDoS – system ochrony i stałe monitorowanie ruchu IP oraz reakcji na zagrożenia
- biznesowe Wi-Fi – możliwość budowania sieci HotSpot oraz bezprzewodowych sieci LAN
- internet symetryczny
- IP VPN – prywatną sieć korporacyjną i bezpieczną wewnętrzną komunikację
- Carrier Ethernet – specjalne łącza dla najbardziej wymagających aplikacji.
Warto także pamiętać o Internet Backup – rozwiązaniu uruchomionym dla firm przez UPC w 2019 r. To nieprzerwane korzystanie z sieci internetowej nawet w przypadku wydarzeń losowych – np. nieumyślnego przecięcia kabli. UPC Biznes oferuje w tym przypadku dla klientów B2B ciągłość pracy w trybie online.
Internet mobilny – alternatywa dla łącza stałego
Ciekawą opcją UPC jest też sieć mobilna z możliwością regulowania ewentualnego dodatkowego pakietu po roku współpracy. UPC dla firm zapewnia dwie interesujące opcje:
- 50 GB danych za 50 zł miesięcznie
- 200 GB danych za 60 zł miesięcznie
Różnica ilości danych wobec symbolicznej różnicy cenowej musi robić wrażenie. Tym bardziej, że po 12 miesiącach pakiety te rosną o dodatkowe – analogicznie – 25 i 100 GB. Nawet biorąc pod uwagę jakość internetu UPC, SLA i inne rozwiązania technologiczne, warto wyposażyć firmę o dodatkowe łącze, które będzie stanowiło alternatywę w razie problemów i pozwala na nieograniczony dostęp do sieci w różnych lokalizacjach.
Testowanie usługi przez 60 dni
Jakość usług UPC dla biznesu nie jest formą deklaracji – firma zapewnia możliwość testowania usług przez 60 dni. Bez żadnych konsekwencji, ograniczeń czy zobowiązań. Dwa miesiące – niespełna – to wystarczający czas na to, by sprawdzić zarówno szybkość internetu, reakcję na ewentualne problemy czy opcje dodatkowe. W sytuacji, gdy pandemia przeniosła życie zawodowe w realia wirtualne, a małe i średnie firmy pracują często z domów, to czas pozwalający na pełną weryfikację usługi B2B, którą UPC dziś wyróżnia się na rynku.
Miłośnik wszystkiego, co związane z nowymi technologiami. Kiedyś konsultant w branży telko; dziś działający głównie w sferze oprogramowania, a przy okazji niezmiennie zafascynowany wszystkim, co dotyczy technologii mobilnych oraz znaczenia internetu w codzienności.
Powiązane artykuły
Światłowód 1 Gb/s z TV4K w Netii – z dodatkami! – można mieć za 110 zł miesięcznie
Internet dla firm w UPC…
Najnowsze artykuły
Porównaj najlepsze oferty operatorów
oszczędź nawet 50%
Pan Wybierak – bezpłatna porównywarka najlepszych ofert operatorów
To jedna z najbardziej kompletnych wyszukiwarek, z trafnym dopasowaniem ofert internetu, telewizji kablowej i telekomów do adresu zamieszkania, z której bardzo chętnie korzystają nasi czytelnicy – polecamy!
Pan Wybierak to świetny serwis, dzięki któremu nie tylko poznałem wszystkie możliwe warianty instalacji internetu w moim miejscu zamieszkania, ale także odkryłem naprawdę tanią ofertę. Ogólnie - rewelacja!