Giganci polskiego rynku TV tworzą polski serwis OTT
25 października 2019
Telewizja Polsat i Discovery – właściciel marki TVN – łączą siły w internecie. Efektem powstania zapowiadanej przez nich spółki joint-venture będzie nowy polski serwis OTT. Platforma streamingowa do wideo w internecie połączy potencjał Ipli i Player – a to oznacza spore możliwości nowego projektu.
Nowy polski serwis OTT tworzony przez konkurencyjne marki to zaskoczenie. Wydawało się, że Cyfrowy Polsat będzie koncentrował się głównie na swoim własnym projekcie OTT. TVN – pod tą nazwą można rozumieć Discovery, jako podmiot właścicielski telewizji – silnie skupiał się na projekcie Player. To tam trafiały premiery seriali autorskich tej marki. Połączenie sił obu marek to z jednej strony duży potencjał. Z drugiej – decyzja, którą ogłoszono 25 października 2019 r. – może znacząco zmienić układ sił na polskim rynku usług telewizji i internetu.
Co będzie zawierał nowy polski serwis OTT
Komunikat prasowy z jednej strony przedstawia nieco planów, ale z drugiej – pozostaje lakoniczny. Obie marki piszą w nim:
Serwis zapewni widzom dostęp do polskich filmów, seriali, dokumentów, programów sportowych oraz rozrywkowych w jednym miejscu. W ofercie znajdzie się szeroki zakres lokalnych produkcji TVN, Polsatu.
Partnerzy podkreślają też współpracę z innymi markami. Podkreślają, że oferta obejmie też “kontent zakupiony u zewnętrznych producentów, a także produkcje własne realizowane przez nowy podmiot”.
Współpraca Polsatu z Discovery
Nowy serwis OTT nie będzie niczym nowym dla amerykańskiej marki. Discovery współpracuje już w podobnym modelu w Niemczech. Tam związał się z ProSieben. Dla Cyfrowego Polsatu taka forma telewizji przez internet będzie szansą na współdziałanie z dużym międzynarodowym podmiotem. Nowa spółka ma być niezależna. Nie wiadomo jednak, jak w takiej sytuacji działać będą internetowe serwisy obu marek: Ipla oraz Player.
Połączenie sił może być ciekawym impulsem dla kolejnych działań na rynku. Oferty internetu i telewizji proponowane przez poszczególne marki coraz częściej bazują na wykorzystaniu potencjału sieci. Stąd promowanie ich poprzez Netflix czy HBO GO. W sytuacji, gdy Cyfrowy Polsat będzie mógł zaproponować dostęp do nowej platformy VOD zawierającej nowe polskie produkcje, znacząco wpłynie to na układ sił w branży.
Miłośnik wszystkiego, co związane z nowymi technologiami. Kiedyś konsultant w branży telko; dziś działający głównie w sferze oprogramowania, a przy okazji niezmiennie zafascynowany wszystkim, co dotyczy technologii mobilnych oraz znaczenia internetu w codzienności.
Najnowsze artykuły
Ależ przyspieszenie! Internet 5G w Polsce pędzi coraz bardziej
Tempo rozwoju technologii 5G w Polsce znacząco przyspieszyło, szczególnie po niedawnym wdrożeniu nadajników działających na częstotliwości 3,6 GHz.
Jak zbudować domową sieć mesh? Nie jest to tak trudne, jak się wydaje
Zbudowanie domowej sieci mesh, choć wydaje się procesem złożonym, w rzeczywistości można je zrealizować systematycznie i efektywnie, podążając…
Telewizja dla Ukraińców w Polsce? Vectra uruchamia cały pakiet kanałów TV
Vectra wprowadza nowy pakiet kanałów TV – będzie on opracowany pod kątem widzów z Ukrainy. Pakiet TV…
Porównaj najlepsze oferty operatorów
oszczędź nawet 50%
Pan Wybierak – bezpłatna porównywarka najlepszych ofert operatorów
To jedna z najbardziej kompletnych wyszukiwarek, z trafnym dopasowaniem ofert internetu, telewizji kablowej i telekomów do adresu zamieszkania, z której bardzo chętnie korzystają nasi czytelnicy – polecamy!
Pan Wybierak to świetny serwis, dzięki któremu nie tylko poznałem wszystkie możliwe warianty instalacji internetu w moim miejscu zamieszkania, ale także odkryłem naprawdę tanią ofertę. Ogólnie - rewelacja!