Giganci polskiego rynku TV tworzą polski serwis OTT
25 października 2019
Telewizja Polsat i Discovery – właściciel marki TVN – łączą siły w internecie. Efektem powstania zapowiadanej przez nich spółki joint-venture będzie nowy polski serwis OTT. Platforma streamingowa do wideo w internecie połączy potencjał Ipli i Player – a to oznacza spore możliwości nowego projektu.
Nowy polski serwis OTT tworzony przez konkurencyjne marki to zaskoczenie. Wydawało się, że Cyfrowy Polsat będzie koncentrował się głównie na swoim własnym projekcie OTT. TVN – pod tą nazwą można rozumieć Discovery, jako podmiot właścicielski telewizji – silnie skupiał się na projekcie Player. To tam trafiały premiery seriali autorskich tej marki. Połączenie sił obu marek to z jednej strony duży potencjał. Z drugiej – decyzja, którą ogłoszono 25 października 2019 r. – może znacząco zmienić układ sił na polskim rynku usług telewizji i internetu.
Co będzie zawierał nowy polski serwis OTT
Komunikat prasowy z jednej strony przedstawia nieco planów, ale z drugiej – pozostaje lakoniczny. Obie marki piszą w nim:
Serwis zapewni widzom dostęp do polskich filmów, seriali, dokumentów, programów sportowych oraz rozrywkowych w jednym miejscu. W ofercie znajdzie się szeroki zakres lokalnych produkcji TVN, Polsatu.
Partnerzy podkreślają też współpracę z innymi markami. Podkreślają, że oferta obejmie też “kontent zakupiony u zewnętrznych producentów, a także produkcje własne realizowane przez nowy podmiot”.
Współpraca Polsatu z Discovery
Nowy serwis OTT nie będzie niczym nowym dla amerykańskiej marki. Discovery współpracuje już w podobnym modelu w Niemczech. Tam związał się z ProSieben. Dla Cyfrowego Polsatu taka forma telewizji przez internet będzie szansą na współdziałanie z dużym międzynarodowym podmiotem. Nowa spółka ma być niezależna. Nie wiadomo jednak, jak w takiej sytuacji działać będą internetowe serwisy obu marek: Ipla oraz Player.
Połączenie sił może być ciekawym impulsem dla kolejnych działań na rynku. Oferty internetu i telewizji proponowane przez poszczególne marki coraz częściej bazują na wykorzystaniu potencjału sieci. Stąd promowanie ich poprzez Netflix czy HBO GO. W sytuacji, gdy Cyfrowy Polsat będzie mógł zaproponować dostęp do nowej platformy VOD zawierającej nowe polskie produkcje, znacząco wpłynie to na układ sił w branży.
Miłośnik wszystkiego, co związane z nowymi technologiami. Kiedyś konsultant w branży telko; dziś działający głównie w sferze oprogramowania, a przy okazji niezmiennie zafascynowany wszystkim, co dotyczy technologii mobilnych oraz znaczenia internetu w codzienności.
Powiązane artykuły
Najnowsze artykuły
Porównaj najlepsze oferty operatorów
oszczędź nawet 50%
Pan Wybierak – bezpłatna porównywarka najlepszych ofert operatorów
To jedna z najbardziej kompletnych wyszukiwarek, z trafnym dopasowaniem ofert internetu, telewizji kablowej i telekomów do adresu zamieszkania, z której bardzo chętnie korzystają nasi czytelnicy – polecamy!
Pan Wybierak to świetny serwis, dzięki któremu nie tylko poznałem wszystkie możliwe warianty instalacji internetu w moim miejscu zamieszkania, ale także odkryłem naprawdę tanią ofertę. Ogólnie - rewelacja!