W jakich miastach można rozwiązać umowę z Multimedia Polska?
26 sierpnia 2020
Abonenci operatora Multimedia Polska – jednak nie wszyscy, a z wybranych miejscowości – mogą liczyć na bezproblemowe i bez zobowiązań rozwiązanie umowy z tą firmą. Rezygnacja z usług oraz zerwanie umowy bez konsekwencji to efekt decyzji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Możliwość rozwiązania umowy i zmiany dostawcy usług TV i internetu to jeden z warunków, jakie UOKiK postawił spółce na początku roku 2020. Wtedy urząd wyraził zgodę na przejęcie spółki Multimedia Polska przez inną markę – Vectrę. Ponieważ w niektórych lokalizacjach obie marki świadczyły dokładnie te same usługi telekomunikacyjne, niezbędne było odgórne ustanowienie możliwości ich rozwiązania – tak, by w związku z fuzją doszło do nowego wyboru ze strony abonentów.
W przypadku telewizji chodzi o 39 miast. Jeszcze szerszy zasięg dotyczy szerokopasmowego internetu stacjonarnego. W sumie to 45 lokalizacji.
Miasta, w których klienci Multimedia Polska mogą rozwiązać umowy
Przejęcie Multimediów Polska przez Vectrę wiązało się ze spełnieniem dwóch warunków. Pierwszy to sprzedaż sieci pod tą marką – lub Vectry – w ośmiu lokalizacjach, co rozwiązałoby problem koncentracji zasobów w jednej firmie. Lista miast obejmowała:
- Olsztyn
- Gorzów Wielkopolski
- Kwidzyn
- Łowicz
- Ostródę
- Podgórz
- Pruszcz Gdański
- Stargard.
Dodatkowo operator rozpoczyna we wrześniu procedurę uwalniania umów w 13 innych miastach i miejscowościach. Są nimi:
- Barcin
- Inowrocław
- Kruszwica
- Lubicz Dolny
- Łęczyca
- Mogilno
- Nakło nad Notecią
- Piechcin
- Słubice
- Strzelno
- Suwałki
- Szubin
- Świnoujście.
Klienci będący w tych lokalizacjach mogą liczyć na rezygnację z internetu szerokopasmowego i/ lub telewizji kablowej bez zobowiązań. Okres uwolnienia umów rozpocznie się 19 września 2020 r. i potrwa do 19 czerwca 2021 r. Firma poinformuje o tym wybranych klientów poprzez e-mail lub listami poleconymi.
Rozwiązanie umowy z Multimedia Polska bez żadnych warunków dotyczy zarówno osób, którym właśnie kończy się umowa jak i tych, którzy stosunkowo niedawno ją nawiązali. Obejmuje także klientów korzystających jeszcze z bezpłatnych promocji na określone usługi tego operatora.
Multimedia Polska ze spadkami liczby klientów
Według danych z 2019 r. kablówka Multimedia Polska straciła 30,6 tys. klientów. Baza odbiorców zmniejszyła się w efekcie do 695,3 tys. klientów. Spółka w tym okresie zaliczyła jednak wzrost przychodów sprzedażowych. Sięgał on 1,3 proc. Sprzedaż wzrosła do wartości 614,4 mln zł.
Miłośnik wszystkiego, co związane z nowymi technologiami. Kiedyś konsultant w branży telko; dziś działający głównie w sferze oprogramowania, a przy okazji niezmiennie zafascynowany wszystkim, co dotyczy technologii mobilnych oraz znaczenia internetu w codzienności.
Powiązane artykuły
Najnowsze artykuły
Porównaj najlepsze oferty operatorów
oszczędź nawet 50%
Pan Wybierak – bezpłatna porównywarka najlepszych ofert operatorów
To jedna z najbardziej kompletnych wyszukiwarek, z trafnym dopasowaniem ofert internetu, telewizji kablowej i telekomów do adresu zamieszkania, z której bardzo chętnie korzystają nasi czytelnicy – polecamy!
Pan Wybierak to świetny serwis, dzięki któremu nie tylko poznałem wszystkie możliwe warianty instalacji internetu w moim miejscu zamieszkania, ale także odkryłem naprawdę tanią ofertę. Ogólnie - rewelacja!