W jakich miastach można rozwiązać umowę z Multimedia Polska?
26 sierpnia 2020
Abonenci operatora Multimedia Polska – jednak nie wszyscy, a z wybranych miejscowości – mogą liczyć na bezproblemowe i bez zobowiązań rozwiązanie umowy z tą firmą. Rezygnacja z usług oraz zerwanie umowy bez konsekwencji to efekt decyzji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Możliwość rozwiązania umowy i zmiany dostawcy usług TV i internetu to jeden z warunków, jakie UOKiK postawił spółce na początku roku 2020. Wtedy urząd wyraził zgodę na przejęcie spółki Multimedia Polska przez inną markę – Vectrę. Ponieważ w niektórych lokalizacjach obie marki świadczyły dokładnie te same usługi telekomunikacyjne, niezbędne było odgórne ustanowienie możliwości ich rozwiązania – tak, by w związku z fuzją doszło do nowego wyboru ze strony abonentów.
W przypadku telewizji chodzi o 39 miast. Jeszcze szerszy zasięg dotyczy szerokopasmowego internetu stacjonarnego. W sumie to 45 lokalizacji.
Miasta, w których klienci Multimedia Polska mogą rozwiązać umowy
Przejęcie Multimediów Polska przez Vectrę wiązało się ze spełnieniem dwóch warunków. Pierwszy to sprzedaż sieci pod tą marką – lub Vectry – w ośmiu lokalizacjach, co rozwiązałoby problem koncentracji zasobów w jednej firmie. Lista miast obejmowała:
- Olsztyn
- Gorzów Wielkopolski
- Kwidzyn
- Łowicz
- Ostródę
- Podgórz
- Pruszcz Gdański
- Stargard.
Dodatkowo operator rozpoczyna we wrześniu procedurę uwalniania umów w 13 innych miastach i miejscowościach. Są nimi:
- Barcin
- Inowrocław
- Kruszwica
- Lubicz Dolny
- Łęczyca
- Mogilno
- Nakło nad Notecią
- Piechcin
- Słubice
- Strzelno
- Suwałki
- Szubin
- Świnoujście.
Klienci będący w tych lokalizacjach mogą liczyć na rezygnację z internetu szerokopasmowego i/ lub telewizji kablowej bez zobowiązań. Okres uwolnienia umów rozpocznie się 19 września 2020 r. i potrwa do 19 czerwca 2021 r. Firma poinformuje o tym wybranych klientów poprzez e-mail lub listami poleconymi.
Rozwiązanie umowy z Multimedia Polska bez żadnych warunków dotyczy zarówno osób, którym właśnie kończy się umowa jak i tych, którzy stosunkowo niedawno ją nawiązali. Obejmuje także klientów korzystających jeszcze z bezpłatnych promocji na określone usługi tego operatora.
Multimedia Polska ze spadkami liczby klientów
Według danych z 2019 r. kablówka Multimedia Polska straciła 30,6 tys. klientów. Baza odbiorców zmniejszyła się w efekcie do 695,3 tys. klientów. Spółka w tym okresie zaliczyła jednak wzrost przychodów sprzedażowych. Sięgał on 1,3 proc. Sprzedaż wzrosła do wartości 614,4 mln zł.
Miłośnik wszystkiego, co związane z nowymi technologiami. Kiedyś konsultant w branży telko; dziś działający głównie w sferze oprogramowania, a przy okazji niezmiennie zafascynowany wszystkim, co dotyczy technologii mobilnych oraz znaczenia internetu w codzienności.
Najnowsze artykuły
Ależ przyspieszenie! Internet 5G w Polsce pędzi coraz bardziej
Tempo rozwoju technologii 5G w Polsce znacząco przyspieszyło, szczególnie po niedawnym wdrożeniu nadajników działających na częstotliwości 3,6 GHz.
Jak zbudować domową sieć mesh? Nie jest to tak trudne, jak się wydaje
Zbudowanie domowej sieci mesh, choć wydaje się procesem złożonym, w rzeczywistości można je zrealizować systematycznie i efektywnie, podążając…
Telewizja dla Ukraińców w Polsce? Vectra uruchamia cały pakiet kanałów TV
Vectra wprowadza nowy pakiet kanałów TV – będzie on opracowany pod kątem widzów z Ukrainy. Pakiet TV…
Porównaj najlepsze oferty operatorów
oszczędź nawet 50%
Pan Wybierak – bezpłatna porównywarka najlepszych ofert operatorów
To jedna z najbardziej kompletnych wyszukiwarek, z trafnym dopasowaniem ofert internetu, telewizji kablowej i telekomów do adresu zamieszkania, z której bardzo chętnie korzystają nasi czytelnicy – polecamy!
Pan Wybierak to świetny serwis, dzięki któremu nie tylko poznałem wszystkie możliwe warianty instalacji internetu w moim miejscu zamieszkania, ale także odkryłem naprawdę tanią ofertę. Ogólnie - rewelacja!