Aktualności

Netflix od kablówki – czy takie rozwiązanie się opłaca?

Netflix Upc Vectra

Netflix kusił, kusi i kusić będzie – co do tego nie ma wątpliwości. I stąd wyraźny trend: kablówki zapewniają promocje ofert telewizji i internetu zawierające w pakiecie właśnie dostęp do Netflixa. Czy to ma sens i warte jest uwagi ze strony abonentów? 

Pierwszą tego typu promocję Netflixa zaproponował T-Mobile. Nie jest oczywiście kablówką, ale zapoczątkował wyraźny trend, w którym dostęp do atrakcyjnego VOD jest magnesem w kontekście szerszej oferty. W przypadku T-Mobile chodziło o światłowód – platforma video stała się niejako dodatkiem do internetu. Tak powstało prawo serii. Kolejną marką, która wprowadziła Netflix do pakietów promocyjnych była Platforma Canal+. Obecnie kolejnym operatorem – już stricte z grona kablowych – jest Vectra. I choć model jej jest nieco inny niż wcześniejsze propozycje – vouchery do wykorzystania – schemat pozostaje niezmienny. 

Netflix jest jednym z fundamentów promocji. 

Jak wygląda to w praktyce? Spójrzmy na ofertę Vectry. Operator zapewnia oficjalnie “Netflix na sześć miesięcy w prezencie”. Trudno nie zwrócić tu uwagi na kwestię komunikacji, ponieważ potencjalny klient może odczytać tę informację jako wiadomość o półrocznym okresie w prezencie (a następnie 12-miesięcznym, pełnopłatnym). Zdecydowanie korzystniejszym marketingowo przekazem byłaby zapewne informacja o prezencie z voucherem na Netflix na pół roku – bez dalszych zobowiązań, co zdecydowanie mogłoby wpłynąć na postrzeganie oferty. 

Nie wchodząc jednak w specyfikę komunikacji pomiędzy operatorami a klientami, warto zastanowić się, czy Netflix od kablówki się opłaca. 

Perspektywa kablówki: impuls zakupowy wsparty mocną marką

Operatorzy telewizji nie mają większego wyjścia – muszą szukać rozwiązań promocyjnych, które sprawią, że oferty TV będą jeszcze atrakcyjne. Widać wyraźnie bowiem – szczególnie po młodszym pokoleniu, pod które tworzy się już politykę sprzedażową – że zainteresowanie samą telewizją spada. To efekt przechodzenia do internetu. Nieprzypadkowo aż 60 proc. Polaków – jak pokazał raport Projekt Cyfrowizja V – byłoby bardziej skłonnych zapłacić regularnie za Netflix niż za usługi TV. Powodem takich decyzji są według badanych:

  • lepsza niż w telewizji oferta seriali filmów
  • możliwość włączenia programu w dowolnym momencie
  • oglądanie na dowolnych urządzeniach
  • brak reklam
  • łatwość zakończenia subskrypcji w dowolnym czasie. 

W efekcie Netflix – pierwsze skojarzenie z rozrywką VOD – staje się tym elementem, który ma przyciągnąć odbiorców do oferty kablówki czy operatora innych usług telekomunikacyjnych. 

Co ciekawe, trend polski nie jest niczym nowym. Pierwszym krajem, w którym dostęp do Netflixa był możliwy przez telewizję kablową była Holandia. Tam lokalny UPC wdrożył tę opcję już w 2017 r. Operator zapewnił możliwość logowania się do Netflixa z poziomu ekranu TV – bez aplikacji czy zewnętrznych urządzeń, co poszerzyło możliwości pozyskania klientów. 

Czy Netflix od kablówki się opłaca abonentowi?

Ceny Netflix to – według stanu na styczeń 2021 r. – to:

  • 34 zł – pakiet podstawowy
  • 43 zł – pakiet standard
  • 52 zł – pakiet premium. 

Spójrzmy w tym kontekście na ofertę Vectry. Tu możliwych jest kilka ciekawych wariantów. 

  • 59,99 zł – pakiet TV Złoty i Netflix w prezencie na 6 miesięcy
  • 124,99 zł – pakiet TV+internet i Netflix w prezencie na 1 rok
  • 149,99 zł – pakiet TV+internet i Netflix w prezencie na 1 rok.
netflix vectra
Tak Netflix w swojej ofercie kablowej promuje Vectra

W pierwszej z tych opcji klient dostaje dostęp do 133 kanałów TV i pół roku Netflixa za kwotę odpowiadającą wariantowi Premium od amerykańskiego giganta VOD. Całkiem sensowna oferta. Jeszcze ciekawiej wyglądają pakiety internetu z telewizją. Spójrzmy na drugi z wariantów. Jego cena to niespełna 125 zł i kryje w sobie:

  • 600 Mb/s internetu
  • 168 kanałów TV
  • nowoczesny dekoder Smart 4K
  • pakiet Eleven
  • pakiet Cinemax
  • TV Online. 

Oczywiście okrasza to wszystko roczny Netflix. Przyjmując, że klient dotychczas płaci za niego oddzielnie i wydaje 52 zł/mc, trudno w pozostałej kwocie (73 zł) znaleźć takie połączenie telewizji i internetu. Są więc realne korzyści i to dla obu stron. 

Jest tu jednak jeden warunek. Netflix zapewnia możliwość użytkowania go na kilku urządzeniach, a więc pod różnymi adresami. W efekcie naturalne jest, że koszt kilkudziesięciu zł rozkłada się na rodzinę – np. trzy siostry. W praktyce więc płacą miesięcznie za dostęp kilkanaście zł. Jeśli tak się dzieje, kwestia opłacalności pakietu staje pod znakiem zapytania. / Grafiki: materiały Vectra. 

telewizja + internet
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o

0 komentarzy
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Najnowsze artykuły

dekoder play

W Play idzie nowe. Play Box TV zamiast dotychczasowych dekoderów

Netflix jest jednym z fundamentów promocji. …

lista zakupów na black friday

Jak przygotować listę zakupów na Black Friday 2024?

Netflix jest jednym z fundamentów promocji. …

Porównaj najlepsze oferty operatorów
oszczędź nawet 50%

Pan Wybierak – bezpłatna porównywarka najlepszych ofert operatorów

Panwybierak.pl to porównywarka ofert dostawców Internetu, telewizji i telefonu. W jednym miejscu porównasz najlepsze oferty dostępne w Twoim budynku. Zamawiając na panwybierak.pl nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, ustalimy dla Ciebie dogodny i szybki termin bezpłatnej dostawy usług i umowy.

testimonial.author

To jedna z najbardziej kompletnych wyszukiwarek, z trafnym dopasowaniem ofert internetu, telewizji kablowej i telekomów do adresu zamieszkania, z której bardzo chętnie korzystają nasi czytelnicy – polecamy!

mobiRANK.pl
testimonial.author

Pan Wybierak to świetny serwis, dzięki któremu nie tylko poznałem wszystkie możliwe warianty instalacji internetu w moim miejscu zamieszkania, ale także odkryłem naprawdę tanią ofertę. Ogólnie - rewelacja!

Paweł z Krakowa

Mówią o nas

  • UKE
  • antyweb logo
  • speedtest logo
  • money logo
  • wirtualna polska