UOKiK: Oferty operatorów muszą być bardziej przejrzyste
8 października 2019
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów krytykuje zabiegi firm telekomunikacyjnych, które dla zabiegów marektingowych obniżają ceny usług. Podając je np. wraz ze zgodą na e-fakturę wprowadzają – według UOKiK – w błąd.
- UOKiK krytykuje politykę operatorów telekomunikacyjnych
- Chodzi o słynne już e-faktury i zgody marketingowe jako przyczynek do obniżenia ceny
- Apel otrzymało dziesięć największych firm tej branży w Polsce
Urząd zaapelował w październiku 2019 r. do dziesięciu największych firm telekomunikacyjnych w Polsce. Oczekuje od nich jasnej i bardziej przejrzystej prezentacji oferty. Stanowisko urzędników jest precyzyjne. Wg nich przedstawianie cen proponowanych wraz z uwzględnieniem zgody na e-faktury i komunikację marketingową może wprowadzać odbiorców w błąd.
UOKiK chce rzeczywistych warunków oferty
Jak na obecną politykę marketingową patrzy UOKiK? Krytykuje sposób, w jaki prezentowany są oferty na internet, telewizję czy telefonię:
– Przekaz marketingowy stosowany przez przedsiębiorców powinien uwzględniać okoliczności istotne dla oceny prezentowanych warunków usługi lub właściwości towaru. Jeśli więc prezentowane w reklamie lub innym przekazie marketingowym warunki danej oferty podlegają istotnym ograniczeniom (…), reklama powinna się do nich odnosić. Całokształt komunikacji marketingowej powinien bowiem odwzorowywać rzeczywiste warunki oferty. Wyeksponowanie jedynie określonych jej warunków (korzyści), bez odniesienia się do związanych z prezentowaną ofertą istotnych ograniczeń wpływających na ocenę „jakości” usługi może wprowadzać konsumentów w błąd
ocenia UOKiK
Czas na zmiany w ofertach do końca roku
Urząd chce, by zmiana przedstawiania ofert nastąpiła szybko. Szef UOKiK zaapelował do operatorów o dostosowanie się do uwag do 31 grudnia 2019 r. W innym przypadku urząd rozpocznie formalną procedurę badania legalności kwestionowanych praktyk. Według wstępnych analiz stanowią one podstawę do oceny jako czyn nieuczciwej konkurencji.
Jakie firmy telekomunikacyjne mogą mieć problemy?
UOKiK wyselekcjonował największych graczy na polskim rynku telefonii i internetu. Pisma z apelem od UOKiK otrzymały następujące najważniejsze marki. To Cyfrowy Polsat, ITI Neovision (Platforma Canal+), Multimedia Polska, Netia, Orange, P4 (sieć Play), Polkomtel (sieć Plus), T-Mobile, UPC oraz Vectra.


Miłośnik wszystkiego, co związane z nowymi technologiami. Kiedyś konsultant w branży telko; dziś działający głównie w sferze oprogramowania, a przy okazji niezmiennie zafascynowany wszystkim, co dotyczy technologii mobilnych oraz znaczenia internetu w codzienności.
Powiązane artykuły
Starlink w Polsce bez sprzętu na własność i bez umowy – nowa oferta szybsza i tańsza
UOKiK chce rzeczywistych warunków oferty…
Black Weeks w Vectrze. To wygląda ciekawie: internet i TV w najniższych cenach roku!
UOKiK chce rzeczywistych warunków oferty…
Święta w Play: światłowód i telewizja z Netflixem nawet przez rok za darmo
UOKiK chce rzeczywistych warunków oferty…
Najnowsze artykuły
Brak zasięgu? Nie szkodzi. I tak możesz wysłać SMS przez satelitę
UOKiK chce rzeczywistych warunków oferty…
Połączenie auta ze smartfonem – co warto wiedzieć przed zakupem samochodu?
UOKiK chce rzeczywistych warunków oferty…
Netia rusza z promocją Black Weeks. Internet na 9 miesięcy, streamingi i pierwszy miesiąc za 0 zł
UOKiK chce rzeczywistych warunków oferty…
Porównaj najlepsze oferty operatorów
oszczędź nawet 50%
Pan Wybierak – bezpłatna porównywarka najlepszych ofert operatorów
To jedna z najbardziej kompletnych wyszukiwarek, z trafnym dopasowaniem ofert internetu, telewizji kablowej i telekomów do adresu zamieszkania, z której bardzo chętnie korzystają nasi czytelnicy – polecamy!
Pan Wybierak to świetny serwis, dzięki któremu nie tylko poznałem wszystkie możliwe warianty instalacji internetu w moim miejscu zamieszkania, ale także odkryłem naprawdę tanią ofertę. Ogólnie - rewelacja!






