Aktualności

Płatna telewizja kusi Azjatów. W Europie to przeżytek

IPTV płatna telewizja Telewizja telewizja satelitarna

Płatna telewizja ma przed sobą przyszłość, ale – co ciekawe – niekoniecznie na Starym Kontynencie. Analiza firmy Digital TV Research specjalizującej się w badaniach rynku telewizyjnego na świecie to sporo wniosków pokazujących, w jaką stronę idzie sektor TV, a przy okazji – internetu.

  • Miliard osób – tyle korzystało z płatnej telewizji w 2018 r – to rekord
  • Telewizja przez internet staje się popularniejsza niż satelitarna
  • O ile płatna telewizja jest popularna w Azji, w Europie – traci na znaczeniu

Digital TV Research zapewnia analizy stanu rynku telewizyjnego w kilku wariantach. Kablówki, telewizja IPTV czy sygnał dostarczany przez satelitę – każdy z tych formatów badany jest w uwzględnieniu geogragicznym. Ostatnie podsumowanie analityków pokazuje, w jak zróżnicowanych kierunkach idzie płatna telewizja. O ile w Azji bije rekordy popularności, w Europie schodzi na drugi plan i jest wypierana przez internet.

Trudno jednak mówić o kryzysie, jaki miałby dotknąć telewizję premium. Liczba osób, które regularnie płacą za telewizję w skali roku wzrosła o 26 mln. Efekt to przekroczenie granicy miliarda użytkowników – liczba ta obejmuje abonentów kablówek czy osób płacących za TV przez satelitę lub internet. Warto jednak zwrócić uwagę na zmiany akcentów w całym sektorze rynku telewizyjnego.

Kablówki tracą klientów telewizji

telewizja satelitarna
Telewizja satelitarna wyraźnie traci na znaczeniu

Raport pokazuje, że choć kablówki to aż połowa całego rynku, następuje stopniowy odwrót od ich usług w dotychczasowej formie. Z jednej strony to efekt końca telewizji analogowej. Przy cyfryzacji coraz chętniej wybieramy – jako globalne społeczeństwo – dostęp do telewizji przez internet. Nie zmienia tego fakt, że operatorzy coraz częściej kuszą wariantami łączonymi obydwa dostępy. Oferty TV + internet są ciekawe, ale szczególnie dla młodszych odbiorców szybka sieć jest zdecydowanie ważniejsza niż dostęp do telewizji. Zmiany widać w liczbach. Jeszcze w 2009 r. cały sektor telewizji płatnej w zdecydowanej większości – aż 75 proc. – składał się z abonentów płatnych kablówek. Dziś to już połowa.

Dynamicznie rośnie grono osób, które wybierają telewizję przez internet. O ile w 2017 r. z takiego rozwiązania na świecie korzystało według danych Digital TV Research ok. 200 mln osób, dziś to znacznie więcej. Grono klientów IPTV to już prawie 257 mln.

Płatna telewizja w Europie inna od azjatyckiej

Ciekawą różnicę widać również w zachowaniu konsumentów telewizyjnej rozrywki. Płatna telewizja prawdopodobnie miałaby już fatalne wyniki popularności gdyby nie Azja. To ten kontynent napędził wzrost liczby użytkowników. Według szacunków, dzięki tej fali płatna telewizja w globalnej skali będzie rosła – zyska jeszcze więcej klientów właśnie z Azji. W samych Indiach w ciągu najbliższych pięciu lat ma przybyć ok. 29 mln odbiorców gotowych płacić za TV. Jednocześnie następować będzie spadek w Europie – szczególnie Środkowo-Wschodniej. Tu płatna telewizja przestaje być atrakcyjna tak, jak w przeszłości. Według szacunków analityków obecny pułap 82 mln subskrybentów z krajów centralnej Europy zmniejszy się w ciągu pięciu lat do 78 mln.

telewizja + internet

Ocena

Podziel się:

2
Dodaj komentarz

avatar
2 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
dnkskarkos Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
karkos
Gość
karkos

Nie jest to przeżytek, ale wiadomo, że będzie tracić. Ludzie mają coraz mniej czasu na TV i wybierają inne rozrywki. I tak, jak z czasem maleje liczba telewizorów, tak samo będzie z kablówkami. U mnie np. telewizor chodzi po 22. Ewentualnie dzieci oglądają bajki, ale też bardziej wolą youtuba. Taka kolej rzeczy po prostu.

dnks
Gość
dnks

Ale przecież taka jest kolej rzeczy. W jednej części świata coś dopiero wchodzi, a w innej to już przeżytek. I tego nie da się zmienić. Jedne kraje rozwijają się szybciej, a inne wolniej. Do nas tez te rozwiązania przyszły dopiero z czasem, co nie? Każda usługa ma jakiś tam swój żywot.

Najnowsze artykuły

NBA w Canal+ Sport – jakie są plany na koszykówkę?

Platforma Canal+ sprawiła, że liga NBA w Canal+ Sport to naturalne skojarzenie dla każdego miłośnika koszykówki. To ciekawy…

Światłowód w każdym domu w ciągu trzech lat?

Taką odważną deklarację złożył minister cyfryzacji Marek Zagórski. Choć światłowód w każdym domu – czy jak podkreśla ministerstwo…

5 aplikacji, które zwiększą Twoją efektywność w pracy

Czujesz, że czas w pracy przecieka Ci przez palce? Gdybyś tylko skupił się nieco bardziej, mógłbyś zrobić o wiele…

Porównaj najlepsze oferty operatorów
oszczędź nawet 50%

Pan Wybierak – bezpłatna porównywarka najlepszych ofert operatorów

Panwybierak.pl to porównywarka ofert dostawców Internetu, telewizji i telefonu. W jednym miejscu porównasz najlepsze oferty dostępne w Twoim budynku. Zamawiając na panwybierak.pl nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, ustalimy dla Ciebie dogodny i szybki termin bezpłatnej dostawy usług i umowy.

testimonial.author

To jedna z najbardziej kompletnych wyszukiwarek, z trafnym dopasowaniem ofert internetu, telewizji kablowej i telekomów do adresu zamieszkania, z której bardzo chętnie korzystają nasi czytelnicy – polecamy!

mobiRANK.pl
testimonial.author

Pan Wybierak to świetny serwis, dzięki któremu nie tylko poznałem wszystkie możliwe warianty instalacji internetu w moim miejscu zamieszkania, ale także odkryłem naprawdę tanią ofertę. Ogólnie - rewelacja!

Paweł z Krakowa

Mówią o nas