Pakiety internetu i telewizji kuszą (i kusić będą) Polaków
13 marca 2019
Według danych Urzędu Komunikacji Elektronicznej ich wartość w Polsce to już aż 5 mld zł. Połączone oferty i usługi telekomunikacyjne – głównie pakiety internetu i telewizji – to dziś jeden z najszybciej rozwijających się segmentów branży.
Oferty multiSIM, zestawienia dla rodzin, zestawy internetu stacjonarnego i komórkowego, usługi dostępu do TV i sieci – wariantów jest sporo. Wszystkie łączy jedno: to one są dziś priorytetem operatorów. Sprzedaż pakietów usług telekomunikacyjnych rośnie i rosnąć będzie. Widać to chociażby po przykładzie Orange Love. Oferta łączona ze strony pomarańczowego operatora w ciągu zaledwie dwóch lat ściągnęła z rynku aż 1,2 mln odbiorców.
Ile osób korzysta z pakietów?
Dane UKE nie pozostawiają wątpliwości. Sprzedaż usług zawierających np. pakiety internetu i telewizji rośnie wyjątkowo dynamicznie, a dodatkowo ma sporą przestrzeń do kolejnych wyjątkowych wyników. Wg danych UKE za 2017 r., wartość tej części rynku telekomunikacyjnego wyniosła ok. 5 mld zł. Taką sprzedaż udało się osiągnąć przy zaledwie 30-procentowym nasyceniu rynku – tyle osób korzystających z telekomunikacji korzysta dziś z pakietów. Potencjał jest ogromny; sieć Orange szacuje, że Polska jest w stanie osiągnąć w tym zakresie nawet 80 proc. nasycenia. To realne patrząc na fakt, że w ciągu zaledwie czterech lat – między rokiem 2013 a 2017 – grupa klientów ofert pakietowych powiększyła się aż trzykrotnie.
Jakie pakiety cenią Polacy
Odpowiedź jest prosta: każde, na których można zaoszczędzić. Tzw. usługi konwergentne to zestawienie aktywności możliwych przy wykorzystaniu technologii i zasobów jednego operatora. Warto na dane w tym kontekście patrzeć nie tylko przez pryzmat liczby osób, ale i usług. Np. w 2017 r. Orange – prezentując wyniki za jesień – cieszyło się z 0,83 mln osób wykorzystujących pakiety. Jednocześnie jednak wrażenie mogła zrobić liczba zakupionych usług – przekroczyła 3,3 mln, a więc aż cztery na jednego klienta.
Operatorzy będą konsekwentnie szli w kierunku ciekawych, coraz bardziej rozszerzanych pakietów opartych na miksie usług telewizyjnych i internetowych. Kluczowa w tej polityce będzie telefonia mobilna – to bez niej, jak pokazują badania, życia codziennego nie wyobraża sobie już 60 proc. Polaków.
Miłośnik wszystkiego, co związane z nowymi technologiami. Kiedyś konsultant w branży telko; dziś działający głównie w sferze oprogramowania, a przy okazji niezmiennie zafascynowany wszystkim, co dotyczy technologii mobilnych oraz znaczenia internetu w codzienności.
Najnowsze artykuły
Telewizyjna nowość Netii. Jak działać będzie TV z chmury dla B2B?
Netia, jako pierwszy operator w Polsce i regionie, wprowadziła do oferty B2B usługę telewizji hotelowej z chmury, czyli bez stacji…
Internet 3G będzie tylko wspomnieniem. Orange zastępuje go LTE
Do końca tego roku, użytkownicy sieci Orange, zyskają – w kolejnych lokalizacjach – lepszy zasięg nowoczesnej sieci…
Jak odzyskać po latach konto Gadu-Gadu i archiwalne rozmowy?
Odzyskanie konta Gadu-Gadu niewątpliwie kusi – kto nie chciałby zajrzeć o czym i jak pisał przed kilkoma…
Porównaj najlepsze oferty operatorów
oszczędź nawet 50%
Pan Wybierak – bezpłatna porównywarka najlepszych ofert operatorów
To jedna z najbardziej kompletnych wyszukiwarek, z trafnym dopasowaniem ofert internetu, telewizji kablowej i telekomów do adresu zamieszkania, z której bardzo chętnie korzystają nasi czytelnicy – polecamy!
Pan Wybierak to świetny serwis, dzięki któremu nie tylko poznałem wszystkie możliwe warianty instalacji internetu w moim miejscu zamieszkania, ale także odkryłem naprawdę tanią ofertę. Ogólnie - rewelacja!