Aktualności

nc+ szykuje się na trudne czasy i stawia na Canal+

canal+ NC+ NC+ oferta płatna telewizja telewizja NC+

Canal+ wraca do łask. nc+, właściciel tej marki szykuje się na trudne czasy dla operatorów płatnej telewizji. Platforma chce postawić bardziej na rozpoznawalność – ponowną – nazwy, od której się wywodzi.

Canal+ w latach 90 był symbolem nowej telewizyjnej jakości. Płatna telewizja kosztowała – ówcześnie – niemało, ale niosła za sobą powiew świeżości przyciągający klientów. Ściągała uwagę zarówno zagranicznymi produkcjami jak i zawodowym sportem – od ligi NBA przez żużlowe Grand Prix po polska ligę piłkarską. Później marka Canal+ zeszła w cień; stała się elementem szerszego nc+.

Marka nc+ powstała w 2013 r., gdy doszło do fuzji platformy n oraz Cyfry+ – był to efekt porozumienia właścicieli obu marek (ITI oraz francuskiego Groupe Canal+). Teraz platforma przygotowuje się do potencjalnych problemów na rynku usług telewizyjnych. Antidotum na potencjalne problemy ma być powrót do nazwy Canal+.

ITI w swoim oświadczeniu pisze:

Pierwiastek CANAL+ można obecnie odnaleźć w wielu obszarach rynku, a każdy kto przez ostatnie lata miał kontakt z nowoczesną telewizją, serialami czy kinem, miał również w mniejszym lub większym fragmencie styczność z CANAL+. W tej perspektywie zmiana nazwy jest dla nas naturalnym krokiem, dzięki któremu będziemy mogli nadal silnie inwestować w rozwój ekosystemu CANAL+, z korzyścią dla abonentów oraz całego rynku telewizyjnego i filmowego. Zmiana nazwy pozwoli nam również podkreślić, że CANAL+ jest i pozostanie naszym najważniejszym produktem w portfolio.

nc+ przewiduje spadek dynamiki

ITI Neovision, operator satelitarnej platformy nc+ zakłada – jak pisze w oświadczeniu – że “rynek płatnej telewizji w Polsce nie będzie rozwijał się tak dynamicznie, jak w latach poprzednich”. Stąd marka chce położyć większy nacisk na:

  • utrzymanie dobrych relacji z dotychczasowymi abonentami
  • pozyskiwanie nowych oferując im kolejne produkty
  • “wzmocnienie portfela kanałów telewizyjnych oraz udostępnienie klientom kolejnych innowacyjnych usług interaktywnych”.

Co zmiany planowane przez nc+ oznaczają w praktyce dla abonentów tej platformy telewizyjnej? Przede wszystkim warto – naszym zdaniem czekać na dalsze ruchy tej marki. nc+ funkcjonuje w oparciu o klientów gotowych wydać kilkadziesiąt zł miesięcznie za dostęp do bardziej ekskluzywnych treści. Jednak w sytuacji, gdy w podobnej cenie można zapenwić sobie dostęp do serwisów streamingowych video – oferta nc+ musi zostać dokładnie przeanalizowana. Przykładem jest liga NBA, która przez lata była jedną z wizytówek tej marki. Obecnie dostęp do meczów – wszystkich, a nie kilku wybranych w tygodniu – NBA zapewnia również przez internet. Różnicą jest wyłącznie polski komentarz zapewniany przez nc+. Właśnie migrację klientów do internetu stanowi największe zagrożenie dla płatnych telewizji.

nc+ stawia na markę Canal+

Platforma chce wrócić siłę pozycji Canal+. Widać pierwsze zmiany w strategii. Należy do nich np. uruchomienie kanałów Canal+ Sport 3 i 4 z rozgrywkami piłkarskiej Ekstraklasy. Wchodzą one do oferty Cyfrowego Polsatu. W ten sposób marka nc+ wyraźnie stara się zmonetyzować zakupione prawa do ligi piłki nożnej w Polsce. Dotychczas stawiała na wyłączność; teraz zmienia założenia.

Do rebrandingu z nc+ na Canal+ ma dojść w drugiej połowie 2019 r.

oferta nc+ i canal+

Ocena

Podziel się:

2
Dodaj komentarz

avatar
2 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
gargspawelp Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
pawelp
Gość
pawelp

Nie wiem, czy to cokolwiek da, ale w sumie trudno było mi się przekonać do zmiany nazwy z Tablica na OLX. Dla mnie ludzie będą coraz mniej oglądać normalnej telewizji, a coraz więcej telewizji na życzenie, wtedy, kiedy mają na to ochotę. Plus, że w końcu NC zaczęło doceniać swoich dotychczasowych klientów – wcześniej tak nie robili.

gargs
Gość
gargs

Ludzie rezygnują z telewizji, ale i tak tempo jest raczej zdecydowanie wolniejsze niż wszyscy się spodziewali. Wiadomo, że duża część osób zacznie oglądać przede wszystkim TV na życzenie i w sieci. Telewizory przestają już być tak popularnym tematem, jakim były kiedyś.

Najnowsze artykuły

Szybkość internetu stacjonarnego – porównanie operatorów (03/ 2020)

INEA, UPC, Toya – to troje liderów rynku firm oferujących najlepszą szybkość internetu stacjonarnego. To…

Huawei P40, fotograficzne bestie, już w ofercie Orange

Smartfony Huawei P40 mają szansę wydźwignąć tę markę z kryzysu sprzedażowego, w jaki wpadła przed kilkoma miesiącami.

Telefonia komórkowa – ranking ofert operatorów (03/ 2020)

Ranking operatorów telefonii komórkowej na dzień 24.03.2020 to pełne zestawienie najciekawszych ofert na rynku. Serwis PanWybierak regularnie…

Porównaj najlepsze oferty operatorów
oszczędź nawet 50%

Pan Wybierak – bezpłatna porównywarka najlepszych ofert operatorów

Panwybierak.pl to porównywarka ofert dostawców Internetu, telewizji i telefonu. W jednym miejscu porównasz najlepsze oferty dostępne w Twoim budynku. Zamawiając na panwybierak.pl nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, ustalimy dla Ciebie dogodny i szybki termin bezpłatnej dostawy usług i umowy.

testimonial.author

To jedna z najbardziej kompletnych wyszukiwarek, z trafnym dopasowaniem ofert internetu, telewizji kablowej i telekomów do adresu zamieszkania, z której bardzo chętnie korzystają nasi czytelnicy – polecamy!

mobiRANK.pl
testimonial.author

Pan Wybierak to świetny serwis, dzięki któremu nie tylko poznałem wszystkie możliwe warianty instalacji internetu w moim miejscu zamieszkania, ale także odkryłem naprawdę tanią ofertę. Ogólnie - rewelacja!

Paweł z Krakowa

Mówią o nas