Recenzje

Kanały TV dobierane samodzielnie. Czy masz na to ochotę?

kablówki Telewizja

Jeśli tak – jesteś w zdecydowanej większości Polaków. Aż 3/4 z nas – jak pokazuje analiza firmy badawczej PwC – chciałaby mieć możliwość samodzielnego wyboru programów, za które płaci w ramach kablówki czy usługi satelitarnej.

W sytuacji, gdy operatorzy zapewniają coraz bardziej atrakcyjne pakiety na telewizję – połączenia z telefonią komórkową czy internetem – być może, w kontekście usług TV, najciekawszym rozwiązaniem byłaby swoboda użytkownika? Z badania prestiżowego PwC płynie jeden wniosek.  Wydaje się być oczywisty dla każdego użytkownika płatnej telewizji. Mamy zbyt duży dostęp do kanałów, większości z nich zwykle nie używamy. Największą satysfakcję dałaby indywidualizacja, która pozwoliłaby na samodzielny wybór kanałów.

Brzmi to jak mrzonka? Niekoniecznie. Jak na rynku odnalazłby się operator, który dostęp do każdego z kanałów wyceniły by odrębnie, a następnie umożliwił dostęp do wybranego – całkowicie zindywidualizowanego – pakietu usług TV?

Analiza PwC. Czy kablówki dają nam zbyt wiele?

PwC Polska nie ma wątpliwości: odbiorcy płatnej telewizji mają już dosyć wybierania z zestawienia gotowych pakietów kanałów. Oczekują od dostawców treści oferty zdecydowanie bardziej personalizowanej. Co ciekawe, użytkownicy telewizji wcale nie oczekują dostępu do ponad stu kanałów. Bardziej atrakcyjny okazuje się dostęp do np. kilkunastu, ale po własnej analizie potrzeb. Osoby badane przez PwC uznały, że najważniejsze w tym kontekście w ofercie kablówki byłyby programy popularnonaukowe. Nieco mniejszym zainteresowaniem cieszyły się informacyjne.

Na tę analizę warto spojrzeć z innej nieco perspektywy. Tego, ile klient byłby gotowy płacić np. kablówce za każdy kanał we własnym pakiecie. Choć połowa osób nie zaakceptowałaby kosztów wyższych niż 5 zł, aż 16 proc mogłoby przeznaczyć na to do 20 zł na miesiąc. Klienci przeciętnej kablówki – czy też innego dostarczyciela usługi telewizyjnej – chcą coraz wyraźniej wąskiego, ale lepiej sprofilowanego pakietu TV.

Czy telewizja kablowa będzie potrzebna?

Mitem jest – patrząc na wyniki badania PwC – teoria, że kablówki czy TV satelitarna w ciągu dekady przestaną być dla użytkowników atrakcyjne. Choć widoczny jest trend przenoszenia dystrybucji treści do kanałów internetowych, aż połowa badanych uważa, że za dziesięć lat nadal będzie miała chęć posiadania telewizji – kablowej lub satelitarnej. Zdecydowanie nie zamierza tego robić tylko 3 proc. respondentów. Tak więc – płatne usługi telewizyjne pozostaną atrakcyjne. Jednak w zapewne innej formie. Będzie ona bardziej skondensowana. Skupi się na rzeczywistych oczekiwaniach odbiorcy.

Dziś telewizja kablowa w obecnej formie to domena głównie pokolenia +55 lat. Prawie 80 proc. osób w tym wieku wskazało, że bezwzględnie chce mieć nadal płatną telewizję. Jednocześnie jest ona dla nich ważniejsza niż internet. Jeśli jednak spojrzeć na grupę w wieku 25-39 lat, ona już oczekuje możliwości samodzielnego doboru kanałów. Kluczowe są tu programy dziecięce. Dostęp do standardowych schodzi na drugi plan, bo to pokolenie – wg badań PwC – seriale i filmy ogląda częściej przez internet niż w TV.

5/5 (1)

Ocena

Podziel się:

2
Dodaj komentarz

avatar
2 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
rabolpeske Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
peske
Gość
peske

MNie by to pasowało. Pytanie – w jakim zakresie. Tak naprawdę oglądam w sumie może z 5 różnych kanałów. Pozostała setka jest dla mnie zbędna, ale wątpię, żeby dali możliwość zakupu tylko tych kanałów, które chcemy, a jeśli już to skonstruują to w taki sposób, aby nie była to wielka oszczędność.

rabol
Gość
rabol

Sądzę, że każdy ma na to ochotę i to raczej nie przypadkiem, bo większość z nas ogląda dosłownie kilka kanałów i nie potrzebujemy ich tak wiele. Ale wiadomo, że nie będzie tak, że będziemy mogli sobie wybrać kilka kanałów, bo to będzie dla tych stacji kompletnie nieopłacalne. Są i takie kanały, które mają śmieszny udział w rynku i tylko dzięki temu, że są dostępne w ramach oferty poszczególnych platform.

Najnowsze artykuły

Jak sformatować pendrive i wybrać system plików?

Sformatowanie pendrive’a nie jest niczym skomplikowanym i można to zrobić samodzielnie. Ważny jest jednak prawidłowy dobór systemu…

Jak wrócić do starego Facebooka’2020 i zmienić jego wygląd?

Zmiana wyglądu Facebooka – z tej, do której już odbiorcy zdążyli się przyzwyczaić na całkowicie nowy eksperyment –…

Który region Polski ma najwięcej odbiorców TV przez kablówki?

Analiza rynku TV, internetu i telefonii komórkowej za rok 2019 przygotowana przez Główny Urząd Statystyczny to prawdziwa kopalnia…

Porównaj najlepsze oferty operatorów
oszczędź nawet 50%

Pan Wybierak – bezpłatna porównywarka najlepszych ofert operatorów

Panwybierak.pl to porównywarka ofert dostawców Internetu, telewizji i telefonu. W jednym miejscu porównasz najlepsze oferty dostępne w Twoim budynku. Zamawiając na panwybierak.pl nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, ustalimy dla Ciebie dogodny i szybki termin bezpłatnej dostawy usług i umowy.

testimonial.author

To jedna z najbardziej kompletnych wyszukiwarek, z trafnym dopasowaniem ofert internetu, telewizji kablowej i telekomów do adresu zamieszkania, z której bardzo chętnie korzystają nasi czytelnicy – polecamy!

mobiRANK.pl
testimonial.author

Pan Wybierak to świetny serwis, dzięki któremu nie tylko poznałem wszystkie możliwe warianty instalacji internetu w moim miejscu zamieszkania, ale także odkryłem naprawdę tanią ofertę. Ogólnie - rewelacja!

Paweł z Krakowa

Mówią o nas