Jak zwrócić sprzęt po rozwiązaniu umowy na internet, TV i telefon?
27 kwietnia 2018
Zwrot sprzętu – routera czy dekodera telewizji kablowej – to naturalne rozwiązanie w przypadku rozwiązania umowy z dostawcą internetu lub TV. Procedura wymaga tego, by zwrócić uwagę m.in. na jakość sprzętu, który trafia z powrotem do operatora.
Rozwiązując umowę z dostawcą internetu czy innych usług – takich jak telewizja czy telefonia – należy zwrócić cały udostępniony w ramach abonamentu sprzęt. Obejmuje to m.in.:
- routery internetowe
- modemy do obsługi sieci
- nagrywarki cyfrowe
- dekodery telewizyjne
Wyjaśniamy w analizie m.in.:
- Jak wygląda procedura zwrotu sprzętu po rozwiązaniu umowy?
- Które dokumenty są niezbędne do zamknięcia formalności?
- O czym należy pamiętać robiąc zwrot sprzętu do formy?
Zwrot sprzętu do dostawcy internetu i telewizji
Jak wygląda sama procedura pożegnania z dotychczasowym operatorem pisaliśmy niedawno – zobacz jak wypowiedzieć umowę z operatorem na usługi internetu, telewizji i telefonu. Czas również na ostatnią fazę całego procesu – zwrotem sprzętu. Jeden fakt jest niezmienny – udostępniony na okres trwania umowy sprzęt trzeba zwrócić.
To, jak to przebiega zwrot dekodera czy nagrywarki lub routera, różni się nieco się nieco w zależności od operatorów. Oto opis procedury krok po kroku.
Jak zwrócić sprzęt po rozwiązaniu umowy – Vectra
Abonent Vectry zobowiązany jest zwrócić udostępniony przez operatora sprzęt najpóźniej w 14 dni od daty wygaśnięcia lub rozwiązania umowy. Powinien on się znajdować w stanie nie gorszym niż wynikający z normalnej eksploatacji w okresie świadczenia usługi.
Poza udaniem się bezpośrednio do jednego z biur obsługi klienta i osobistym oddaniem sprzętu, abonament Vectry może również skorzystać z możliwości bezpłatnej wysyłki. Jest to możliwe zarówno przez sieć paczkomatów InPost. Należy w tym celu wypełnić formularz zgłoszeniowy jak i kuriera DHL. W przypadku wysyłki należy zwrócić uwagę, by cały sprzęt spakowany był w jedną paczkę i dobrze zabezpieczony.
Ostatnią alternatywą zwrotu sprzętu w Vectrze jest usługa płatnego odbioru u abonenta. Kosztuje ona 50 złotych i aby z niej skorzystać należy się skontaktować z infolinią. Jej numer to 801 080 180 z telefonu stacjonarnego lub 58 742 65 00 z telefonu komórkowego.
Jak zwrócić sprzęt po rozwiązaniu umowy – UPC
Podobnie sytuacja wygląda w firmie UPC. Również tu na zwrot sprzętu klient ma 14 dni od momentu zakończenia umowy. Może do oddać osobiście w jednym z biur obsługi klienta (nie jest to jednak możliwe w każdej tego typu placówce.
Można też zamówić wysyłkę na koszt operatora za pośrednictwem jednego z paczkomatów InPost. Żeby to zrobić należy skorzystać z formularza. Paczka nie powinna przekraczać wymiarów 41 x 38 x 64 cm i powinny się w niej znajdować wszystkie elementy wykorzystywanego przez klienta sprzętu. Alternatywnie można dokonać wysyłki na własny koszt pod adres: Zwrot UPC, Arvato Services Polska, Kopytów 44b, 05-870 Błonie. Bardzo ważne jest, by w takim wypadku na przesyłce znajdował się dopisek „Zwrot UPC”.
Ostatnią alternatywą jest odbiór bezpośredni przez technika UPC. Usługa ta kosztuje 50 złotych i można ją zamówić pod numerem Biura Obsługi Klientów 813 813 813.
Jak zwrócić sprzęt po rozwiązaniu umowy – Netia
Również w Netii, by nie narazić się na dodatkowe koszty, należy zwrócić sprzęt po maksymalnie 14 dniach od daty rozwiązania umowy. Nie ma możliwości osobistego dostarczenia urządzeń do salonu sprzedaży – nie przyjmują one zwrotów. Klient musi więc dokonać wysyłki.
Można to zrobić za pośrednictwem polecanej przez Netię firmy kurierskiej, która za wysyłkę pobierze opłatę w wysokości 17,69 złotego. By z niej skorzystać wystarczy udać się na serwis brokera Furgonetkas. Inną możliwością jest wysyłka we własnym zakresie na adres: Netia S.A. Magazyn Centralny Arvato Polska, Kopytów 44D bud. 4, 05-870 Błonie k. Warszawy.
Jak zwrócić sprzęt po rozwiązaniu umowy – Multimedia
Abonent firmy Multimedia zobowiązany jest z kolei do zwrotu urządzenia w ciągu 3 dni od momentu rozwiązania umowy. Powinien to zrobić na własny koszt, udając się bezpośrednio do Biura Obsługi Klienta. W przypadku braku zwrotu operator naliczy karę umowną tym większą, im dłużej abonent zwlekał będzie ze zwrotem.
Jak zwrócić sprzęt po rozwiązaniu umowy – Orange
W przypadku rozwiązania umowy z firmą Orange klient zobowiązany jest zwrócić sprzęt w ciągu 14 dni od zakończenia świadczenia usług (jeżeli świadczoną usługą była Neostrada lub pakiet Orange Love). Można to zrobić osobiście w salonie Orange lub wysyłając na adres Orange Polska, ul. Południowa 2, 05-850 Ołtarzew.
W przypadku usługi DSL w ciągu 30 dni od zakończenia umowy z klientem skontaktuje się przedstawiciel techniczny, który odbierze sprzęt.
Zwrot sprzętu – tego nie da się uniknąć
Wszyscy operatorzy zastrzegają, że klient, który nie zwróci sprzętu w terminie określonym w umowie, musi się liczyć z karami finansowymi. Dobrze więc pamiętać o tej konieczności przy rozwiązywaniu umowy. Zobacz również więcej informacji o tym. jak prawidłowo rozwiązać umowę z operatorem usług internetu, TV i telefonu.
Dziennikarz i redaktor; konsekwentny i drążący w detalach ofert analityk zespołu PanWybierak. Wieloletni współpracownik serwisu Wirtualna Polska w dziale Technologie. W internecie – i o internecie – pisze od 2004 r. W przeszłości publicysta serwisów związanych ze środowiskiem gier – m.in. gram.pl, Polygamia.pl, Imperium Gier. Współtwórca podcastu Niezatapialni.
Powiązane artykuły
Najnowsze artykuły
Porównaj najlepsze oferty operatorów
oszczędź nawet 50%
Pan Wybierak – bezpłatna porównywarka najlepszych ofert operatorów
To jedna z najbardziej kompletnych wyszukiwarek, z trafnym dopasowaniem ofert internetu, telewizji kablowej i telekomów do adresu zamieszkania, z której bardzo chętnie korzystają nasi czytelnicy – polecamy!
Pan Wybierak to świetny serwis, dzięki któremu nie tylko poznałem wszystkie możliwe warianty instalacji internetu w moim miejscu zamieszkania, ale także odkryłem naprawdę tanią ofertę. Ogólnie - rewelacja!