Porady

Jak zwrócić sprzęt po rozwiązaniu umowy na internet, TV i telefon?

zwrot dekodera zwrot modemu zwrot sprzętu Multimedia zwrot sprzętu Netia zwrot sprzętu Orange zwrot sprzętu Upc zwrot sprzętu Vectra

Zwrot sprzętu – routera czy dekodera telewizji kablowej – to naturalne rozwiązanie w przypadku rozwiązania umowy z dostawcą internetu lub TV. Procedura wymaga tego, by zwrócić uwagę m.in. na jakość sprzętu, który trafia z powrotem do operatora.

Rozwiązując umowę z dostawcą internetu czy innych usług – takich jak telewizja czy telefonia – należy zwrócić cały udostępniony w ramach abonamentu sprzęt. Obejmuje to m.in.:

  • routery internetowe
  • modemy do obsługi sieci
  • nagrywarki cyfrowe
  • dekodery telewizyjne

Wyjaśniamy w analizie m.in.:

  • Jak wygląda procedura zwrotu sprzętu po rozwiązaniu umowy?
  • Które dokumenty są niezbędne do zamknięcia formalności?
  • O czym należy pamiętać robiąc zwrot sprzętu do formy?

Zwrot sprzętu do dostawcy internetu i telewizji

Jak wygląda sama procedura pożegnania z dotychczasowym operatorem pisaliśmy niedawno – zobacz jak wypowiedzieć umowę z operatorem na usługi internetu, telewizji i telefonu. Czas również na ostatnią fazę całego procesu – zwrotem sprzętu. Jeden fakt jest niezmienny – udostępniony na okres trwania umowy sprzęt trzeba zwrócić.

To, jak to przebiega zwrot dekodera czy nagrywarki lub routera, różni się nieco się nieco w zależności od operatorów. Oto opis procedury krok po kroku.

oferty kablówki na internet i telewizję

Jak zwrócić sprzęt po rozwiązaniu umowy – Vectra

Abonent Vectry zobowiązany jest zwrócić udostępniony przez operatora sprzęt najpóźniej w 14  dni od daty wygaśnięcia lub rozwiązania umowy. Powinien on się znajdować w stanie nie gorszym niż wynikający z normalnej eksploatacji w okresie świadczenia usługi.

Poza udaniem się bezpośrednio do jednego z biur obsługi klienta i osobistym oddaniem sprzętu, abonament Vectry może również skorzystać z możliwości bezpłatnej wysyłki. Jest to możliwe zarówno przez sieć paczkomatów InPost. Należy w tym celu wypełnić formularz zgłoszeniowy jak i kuriera DHL. W przypadku wysyłki należy zwrócić uwagę, by cały sprzęt spakowany był w jedną paczkę i dobrze zabezpieczony.

Ostatnią alternatywą zwrotu sprzętu w Vectrze jest usługa płatnego odbioru u abonenta. Kosztuje ona 50 złotych i aby z niej skorzystać należy się skontaktować z infolinią. Jej numer to 801 080 180 z telefonu stacjonarnego lub 58 742 65 00 z telefonu komórkowego.

Jak zwrócić sprzęt po rozwiązaniu umowy – UPC

Podobnie sytuacja wygląda w firmie UPC. Również tu na zwrot sprzętu klient ma 14 dni od momentu zakończenia umowy. Może do oddać osobiście w jednym z biur obsługi klienta (nie jest to jednak możliwe w każdej tego typu placówce.

Można też zamówić wysyłkę na koszt operatora za pośrednictwem jednego z paczkomatów InPost. Żeby to zrobić należy skorzystać z formularza. Paczka nie powinna przekraczać wymiarów 41 x 38 x 64 cm i powinny się w niej znajdować wszystkie elementy wykorzystywanego przez klienta sprzętu. Alternatywnie można dokonać wysyłki na własny koszt pod adres: Zwrot UPC, Arvato Services Polska, Kopytów 44b, 05-870 Błonie. Bardzo ważne jest, by w takim wypadku na przesyłce znajdował się dopisek „Zwrot UPC”.

Ostatnią alternatywą jest odbiór bezpośredni przez technika UPC. Usługa ta kosztuje 50 złotych i można ją zamówić pod numerem Biura Obsługi Klientów 813 813 813.

Jak zwrócić sprzęt po rozwiązaniu umowy – Netia

Również w Netii, by nie narazić się na dodatkowe koszty, należy zwrócić sprzęt po maksymalnie 14 dniach od daty rozwiązania umowy. Nie ma możliwości osobistego dostarczenia urządzeń do salonu sprzedaży – nie przyjmują one zwrotów. Klient musi więc dokonać wysyłki.

Można to zrobić za pośrednictwem polecanej przez Netię firmy kurierskiej, która za wysyłkę pobierze opłatę w wysokości 17,69 złotego. By z niej skorzystać wystarczy udać się na serwis brokera Furgonetkas. Inną możliwością jest wysyłka we własnym zakresie na adres:  Netia S.A. Magazyn Centralny Arvato Polska, Kopytów 44D bud. 4, 05-870 Błonie k. Warszawy.

Jak zwrócić sprzęt po rozwiązaniu umowy – Multimedia

Abonent firmy Multimedia zobowiązany jest z kolei do zwrotu urządzenia w ciągu 3 dni od momentu rozwiązania umowy. Powinien to zrobić na własny koszt, udając się bezpośrednio do Biura Obsługi Klienta. W przypadku braku zwrotu operator naliczy karę umowną tym większą, im dłużej abonent zwlekał będzie ze zwrotem.

Jak zwrócić sprzęt po rozwiązaniu umowy – Orange

W przypadku rozwiązania umowy z firmą Orange klient zobowiązany jest zwrócić sprzęt w ciągu 14 dni od zakończenia świadczenia usług (jeżeli świadczoną usługą była Neostrada lub pakiet Orange Love). Można to zrobić osobiście w salonie Orange lub wysyłając na adres Orange Polska, ul. Południowa 2, 05-850 Ołtarzew.

W przypadku usługi DSL w ciągu 30 dni od zakończenia umowy z klientem skontaktuje się przedstawiciel techniczny, który odbierze sprzęt.

Zwrot sprzętu – tego nie da się uniknąć

Wszyscy operatorzy zastrzegają, że klient, który nie zwróci sprzętu w terminie określonym w umowie, musi się liczyć z karami finansowymi. Dobrze więc pamiętać o tej konieczności przy rozwiązywaniu umowy. Zobacz również więcej informacji o tym. jak prawidłowo rozwiązać umowę z operatorem usług internetu, TV i telefonu.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o

4 komentarzy
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Porównaj najlepsze oferty operatorów
oszczędź nawet 50%

Pan Wybierak – bezpłatna porównywarka najlepszych ofert operatorów

Panwybierak.pl to porównywarka ofert dostawców Internetu, telewizji i telefonu. W jednym miejscu porównasz najlepsze oferty dostępne w Twoim budynku. Zamawiając na panwybierak.pl nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, ustalimy dla Ciebie dogodny i szybki termin bezpłatnej dostawy usług i umowy.

testimonial.author

To jedna z najbardziej kompletnych wyszukiwarek, z trafnym dopasowaniem ofert internetu, telewizji kablowej i telekomów do adresu zamieszkania, z której bardzo chętnie korzystają nasi czytelnicy – polecamy!

mobiRANK.pl
testimonial.author

Pan Wybierak to świetny serwis, dzięki któremu nie tylko poznałem wszystkie możliwe warianty instalacji internetu w moim miejscu zamieszkania, ale także odkryłem naprawdę tanią ofertę. Ogólnie - rewelacja!

Paweł z Krakowa

Mówią o nas

  • UKE
  • antyweb logo
  • speedtest logo
  • money logo
  • wirtualna polska