Aktualności

Zadłużenie wobec operatora? Przeciętny dłużnik jest winny… 3,3 tys. zł

zadłużenie

Dług wobec operatora telefonii komórkowej to zazwyczaj efekt problemów finansowych i odkładania płatności na inny termin. Z tego wynika często spore zadłużenie, które trudno jest opłacić jednorazowo. Jak na tego rodzaju problemy patrzą operatorzy? Ciekawe dane przynosi najnowszy raport Krajowego Rejestru Długów.

Okazuje się bowiem, że zadłużenie klientów wobec operatorów telekomunikacyjnych sięga obecnie 1,28 mld zł. To wynik nieco lepszy niż w ostatnich latach. Np. jak pokazuje KRD, w 2020 r. niezapłacone rachunki za telefon, telewizję, internet i raty za sprzęt elektroniczny sięgały 1,31 mld zł. Z kolei w połowie tego roku suma zobowiązań przekraczała 1,5 mld.

Kto generuje długi za telefonię i internet w Polsce? Zdecydowanie większa część kwoty przypada na klientów indywidualnych. Są odpowiedzialni za 886 mln zł. Resztę zadłużeń wygenerowały przedsiębiorstwa. W sumie liczba dłużników telekomunikacyjnych znajdujących się w KRD – konsumentów i firm – to aktualnie 304 tys. To nieco mniej niż w ub. latach, kiedy liczba przekraczała 350 tys. osób i podmiotów.

Ciekawostką jest fakt, że to firmy są odpowiedzialne za większe zadłużenia. One przeciętnie winne są 11 tys. zł. Konsument „generuje” dług na poziomie 3,3 tys. zł przypadających na osobę.

Operatorzy internetu unikają klientów, którzy mogą wygenerować długi

Zmniejszona liczba dłużników w bazie KRD wywołana jest działaniami firm, które z założenia ograniczają ryzyko biznesowe.  

Aby zabezpieczyć się przed nierzetelnymi płatnikami, sprawdzają ich wiarygodność w KRD. Zarówno przed podpisaniem umowy z konsumentem, jak i firmą, weryfikują ich rzetelność płatniczą w naszej bazie danych. Jeśli ktoś już widnieje jako dłużnik, mogą odmówić podpisania z nim umowy na abonament lub sprzedaży smartfona na raty. Dzięki temu unikają później żmudnego procesu dochodzenia należności od klienta

 – zauważa Adam Łącki, prezes Zarządu Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej. 

Potwierdzają to dane KRD. W 2020 r. firmy telekomunikacyjne pobrały z bazy KRD prawie 2,30 mln raportów o sytuacji finansowej klientów. W 2021 r. – już 2,33 mln, a od początku roku 2022 było to 845 tys. 

Rozwiązaniem może być np. sięganie po tani internet – oto najlepsze obecnie oferty na rynku.

44.99 zł

miesięcznie

Internet stacjonarny 150 Mb/s

Zobacz więcej

Limit danych

bez limitu

Pobieranie

150 Mb/s

Wysyłanie

15 Mb/s

Modem WiFi

w cenie

router Wi-Fi

router Wi-Fi

44.99 zł

miesięcznie Zobacz ofertę

Zamów telefonicznie 22 122 33 44

W jakich regionach zadłużenie wobec operatorów jest największe?

Jak wynika z danych KRD, największe zaległości wobec dostawców telefonii, Internetu i telewizji mają konsumenci i firmy z Mazowsza, którzy powinni oddać aż 205 mln zł. Za nim lokuje się województwo śląskie z sumą ponad 175 mln zł, a trzeci jest Dolny Śląsk ze 130 mln zł nieuregulowanych zobowiązań.

Rekord zadłużenia wśród przedsiębiorstw należy do firmy z branży rolniczej z województwa pomorskiego, która ma do spłacenia 14,4 mln zł.  Z kolei wśród zwykłych klientów prym wiedzie 42-letni mieszkaniec województwa lubuskiego, którego konto obciąża rekordowa suma 361 tys. zł. 

Największe długi mają osoby z miejscowości liczących od 20 tys. do 50 tys. mieszkańców. Nie zapłacili oni 188 mln zł. Pod względem płci najbardziej zadłużeni są mężczyźni – ponad 502 mln zł. U kobiet uzbierało się 383 mln zł zaległości.

Najmniej solidni w regulowaniu rachunków za telefon, Internet i telewizję oraz sprzęt elektroniczny są Polacy w wieku 36-45 lat. Powinni oni zapłacić telekomom ponad 260 mln zł. Najmniejsze długi mają osoby powyżej 65. roku życia, które zalegają na blisko 65 mln zł.

oferty internetu i telewizji
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Najnowsze artykuły

telewizja netia

Telewizyjna nowość Netii. Jak działać będzie TV z chmury dla B2B?

Netia, jako pierwszy operator w Polsce i regionie, wprowadziła do oferty B2B usługę telewizji hotelowej z chmury, czyli bez stacji…

internet lte

Internet 3G będzie tylko wspomnieniem. Orange zastępuje go LTE

Do końca tego roku, użytkownicy sieci Orange, zyskają – w kolejnych lokalizacjach – lepszy zasięg nowoczesnej sieci…

komunikator

Jak odzyskać po latach konto Gadu-Gadu i archiwalne rozmowy?

Odzyskanie konta Gadu-Gadu niewątpliwie kusi – kto nie chciałby zajrzeć o czym i jak pisał przed kilkoma…

Porównaj najlepsze oferty operatorów
oszczędź nawet 50%

Pan Wybierak – bezpłatna porównywarka najlepszych ofert operatorów

Panwybierak.pl to porównywarka ofert dostawców Internetu, telewizji i telefonu. W jednym miejscu porównasz najlepsze oferty dostępne w Twoim budynku. Zamawiając na panwybierak.pl nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, ustalimy dla Ciebie dogodny i szybki termin bezpłatnej dostawy usług i umowy.

testimonial.author

To jedna z najbardziej kompletnych wyszukiwarek, z trafnym dopasowaniem ofert internetu, telewizji kablowej i telekomów do adresu zamieszkania, z której bardzo chętnie korzystają nasi czytelnicy – polecamy!

mobiRANK.pl
testimonial.author

Pan Wybierak to świetny serwis, dzięki któremu nie tylko poznałem wszystkie możliwe warianty instalacji internetu w moim miejscu zamieszkania, ale także odkryłem naprawdę tanią ofertę. Ogólnie - rewelacja!

Paweł z Krakowa

Mówią o nas

  • UKE
  • antyweb logo
  • speedtest logo
  • money logo
  • wirtualna polska