Sprzedaż smartfonów przez koronawirus spadła o 38 proc.
22 marca 2020
Stopień wykorzystania internetu rośnie, operatorzy przyznają się do przeciążanych łączy, ale jednocześnie branża producentów telefonów komórkowych wpada wyraźnie w kryzys – sprzedaż smartfonów zaliczyła właśnie największy spadek w historii tego sektora.
To odpowiedź na to, jak koronawirus wpływa na wybory klientów. O ile rynek usług telekomunikacyjnych jest niezmiennie (i będzie) kluczowy, tak kwestia samego urządzenia schodzi na drugi plan. Innymi słowy: użytkownikowi nie zależy już na tym, by wykorzystywać swój internet mobilny czy po Wi-Fi na najnowszym modelu iPhone’a, Samsunga czy Huawei.
Według analityków, sprzedaż smartfonów w ujęciu globalnym spadła aż o 33 mln sztuk. To potężny spadek jeśli spojrzeć na zainteresowanie tymi produktami w skali rok do roku.
O ile w lutym 2019 r. sprzedaż smartfonów nieznacznie przekroczyła 91 mln sztuk, w obecnym było to nieco ponad 68 mln. I to w momencie, w którym giganci rynku szykują się do wprowadzenia nowych produktów, które mają wzbudzić powszechną popularność.
Skąd kryzys na rynku sprzedaży smartfonów?
Odpowiedź jest prosta: to efekt koronawirusa i kryzysu producenckiego w Azji. Chiny są jednocześnie największym producentem smartfonów, kluczowym rynkiem i źródłem napędzania rynku światowego. W sytuacji, gdy sprzedaż została ograniczona w Azji – a teraz przeszło to na Europę – globalny trend na rynku jest wyraźny.
Nie oznacza to jednak, że będzie stały. Sprzedaż smartfonów po okresie kryzysu może dynamicznie wrócić do standardowych poziomów azjatyckich po tym, jak Chiny wyraźnie ograniczyły już skutki pandemii. Przekłada się to na przywrócenie naturalnych cykli produkcyjnych i wzrost konsumpcji.
Sprzedaż smartfonów na świecie a najpopularniejsze marki
Globalna dystrybucja rosła stopniowo do pierwszego kwartału tego roku: np. w trzecim w 2019 r. na świecie sprzedano aż 353 mln urządzeń, co stanowiło wzrost o 1 proc. rok do roku. Najpopularniejsze smartfony na świecie to Samsung – dostarczał wtedy na rynek ponad 78 mln urządzeń i zaliczał aż 9 proc. wzrostu r/r. Było to prawie 22 proc. wszystkich smartfonów sprzedawanych na świecie. Drugie miejsce w rankingu popularności w drugiej połowie 2019 r. zajmował Huawei (66,6 mln). Trzeci był Apple i jego iPhone’y z wynikiem sprzedaży na poziomie 46,6 mln sztuk.
FOT: Unsplash / Christian Wiediger
Miłośnik wszystkiego, co związane z nowymi technologiami. Kiedyś konsultant w branży telko; dziś działający głównie w sferze oprogramowania, a przy okazji niezmiennie zafascynowany wszystkim, co dotyczy technologii mobilnych oraz znaczenia internetu w codzienności.
Powiązane artykuły
Światłowód 1 Gb/s z TV4K w Netii – z dodatkami! – można mieć za 110 zł miesięcznie
Skąd kryzys na rynku sprzedaży smartfonów?…
SIMulator internet od T-Mobile, czyli właściwie… co? Oto, jak działa w praktyce
Skąd kryzys na rynku sprzedaży smartfonów?…
W T-Mobile internet mobilny bez limitu szybkości. Kto może z tego skorzystać?
Skąd kryzys na rynku sprzedaży smartfonów?…
Najnowsze artykuły
W Play idzie nowe. Play Box TV zamiast dotychczasowych dekoderów
Skąd kryzys na rynku sprzedaży smartfonów?…
Vectra uruchamia promocję na Black Week. Światłowód nawet połowę taniej
Skąd kryzys na rynku sprzedaży smartfonów?…
Porównaj najlepsze oferty operatorów
oszczędź nawet 50%
Pan Wybierak – bezpłatna porównywarka najlepszych ofert operatorów
To jedna z najbardziej kompletnych wyszukiwarek, z trafnym dopasowaniem ofert internetu, telewizji kablowej i telekomów do adresu zamieszkania, z której bardzo chętnie korzystają nasi czytelnicy – polecamy!
Pan Wybierak to świetny serwis, dzięki któremu nie tylko poznałem wszystkie możliwe warianty instalacji internetu w moim miejscu zamieszkania, ale także odkryłem naprawdę tanią ofertę. Ogólnie - rewelacja!