Telefonia i internet – priorytety rozwoju UPC na rok 2020
16 lutego 2020
Telefonia z internetem to sektory, na które w najbliższym czasie UPC będzie kładło szczególny nacisk w kontekście rozwoju oferty. Szef polskiego oddziału UPC, Robert Redeleanu zapowiedział rozwój sprzedaży pakietów usług, w których zawarta jest telefonia mobilna. Ma to być – jak określa – rok przyspieszenia.
UPC zaliczyło – jak podkreśla Redeleanu – niespełna 3-proc. wzrost przychodów rok do roku, co z kolei przekłada się na najlepszy wynik od pięciu lat. Nie ma to być wydarzenie jednostkowe, bo UPC zakłada podobny wzrost sprzedaży usług w Polsce również w roku 2020. Wzrosty to w dużej mierze efekt aktywności UPC na rynku usług dla firm. Szef UPC Polska wskazuje jednak też na sprzedaż kolejnych usług dla zdobytych już klientów detalicznych – otrzymują coraz szerszą i lepszą ofertę decydując się na poszerzane pakiety telekomunikacyjne.
Ciekawostką jest fakt, że menedżer UPC zwrócił tu uwagę na np. najszerszą ofertę programów sportowych, która ma stanowić jedną z przewag konkurencyjnych świadczonych przez UPC. Rzecz w tym, że właśnie kablówki mogą odczuć wkrótce nowy trend rynkowy – przenoszenie transmisji i publicystyki sportowej do internetu.
UPC ma coraz więcej abonentów
Wyniki wskazują, że UPC przyciąga regularnie coraz większą grupę odbiorców. Rok 2019 firma zamknęła mając o 36,6 tys. abonentów więcej. W sumie to grupa 1,483 mln osób. W efekcie UPC jest wiceliderem rynku w Polsce. Strata do Vectry – największego obecnie dostawcy usług internetu i telewizji w kraju – jest spora. Grupa Vectra, która niedawno powiększyła się o Multimedia Polska, ma grono aż 1,7 mln abonentów.
Telefonia i internet kluczowe dla UPC
Raport przedstawiony przez UPC pokazuje jeszcze jeden ważny aspekt – zmianę postrzegania oferty przez dostawców. To nie telewizja jest już priorytetem. Zastąpił ją internet – wyraźny priorytet w planach UPC. I nie zmienia tego np. fakt, że firma ta ma więcej abonentów TV (1,26 mln) niż internetu (1,23). Kwestią czasu jest zmiana tendencji wzrostowych. Stąd UPC chce aktywnie promować swoje usługi internetowe – również w kontekście pakietów z np. telefonią komórkową.
Pójdą za tym konkretne zmiany. Od stycznia UPC promuje się w ramach kampanii, która podkreśla, że nowi abonenci mogą dobrać pakiet internetu mobilnego na dowolny okres z uwzględnieniem 3-miesięcznego okresu darmowego. Firma chce też konsekwentnie rozszerzać swoją ofertę smartfonów sprzedawanych na raty. W planie są również inwestycje w nowe technologie. Przykładem będzie nowy dekoder telewizyjny czy rozwiązania, które zapewnią polepszenie sygnału Wi-Fi w ramach internetu od UPC.
Miłośnik wszystkiego, co związane z nowymi technologiami. Kiedyś konsultant w branży telko; dziś działający głównie w sferze oprogramowania, a przy okazji niezmiennie zafascynowany wszystkim, co dotyczy technologii mobilnych oraz znaczenia internetu w codzienności.
Powiązane artykuły
Vectra uruchamia promocję na Black Week. Światłowód nawet połowę taniej
UPC ma coraz więcej abonentów…
Światłowód 1 Gb/s z TV4K w Netii – z dodatkami! – można mieć za 110 zł miesięcznie
UPC ma coraz więcej abonentów…
Najnowsze artykuły
Porównaj najlepsze oferty operatorów
oszczędź nawet 50%
Pan Wybierak – bezpłatna porównywarka najlepszych ofert operatorów
To jedna z najbardziej kompletnych wyszukiwarek, z trafnym dopasowaniem ofert internetu, telewizji kablowej i telekomów do adresu zamieszkania, z której bardzo chętnie korzystają nasi czytelnicy – polecamy!
Pan Wybierak to świetny serwis, dzięki któremu nie tylko poznałem wszystkie możliwe warianty instalacji internetu w moim miejscu zamieszkania, ale także odkryłem naprawdę tanią ofertę. Ogólnie - rewelacja!