Aktualności

Abonament czy prepaid? Tendencja jest wyraźna

abonament oferty na kartę Orange Orange Flex Plus prepaid T-mobile telefonia telefonia komórkowa

Abonament jest coraz częściej wybierany przez klientów w Polsce – prepaid, czyli oferty na kartę stopniowo schodzą w cień. To już tendencja, którą na rynku widać coraz wyraźniej. Klienci firm telekomunikacyjnych zdecydowanie cenią sobie korzyści jakie idą za stałą umową z operatorem. 

Bardzo ciekawe kwestii dotyka serwis Bankier.pl, który podsumował – np. ostatnich danych telekomów – ile mają one klientów abonamentowych, a ile ofert sprzedają na kartę. Wnioski? Choć lekkość i swoboda prepaidów ma swoje zalety, są one wybierane coraz rzadziej. Nawet przyjmując, że spadek liczby klientów w skali roku jest niewielki – wręcz symboliczny i na poziomie 0,2 proc. – oferty na kartę są mniej popularne w przypadku każdej marki. Wyjątek to Orange – ta firma zaliczyła ponad 5-proc. wzrost wynikający z zapewne dużego skojarzenia konsumentów z tego typu ofertami. Tak działa np. skojarzenie z opcją Orange Flex, która ofertą na kartę bezpośrednio nie jest, ale powszechnie kojarzy się ze swobodą i brakiem abonamentu.

Abonament i prepaid w firmach telekomunikacyjnych

W 2019 r. najwięcej klientów abonamentowych mają:

  • Orange 10,13 mln
  • Play 9,95 mln
  • Plus 7,75 mln
  • T-Mobile 7,43 mln

Największy wzrost zalicza tu w stosunku do 2018 r. Plus (7,5 proc.). Rozważając, która opcja jest korzystniejsza – abonament czy prepaid? – warto spojrzeć na różnicę między tym sektorem a właśnie telefonią na kartę. W sumie klienci abonamentowi to 35,26 mln osób. Prepaid jest wykorzystywany przez 16,08 mln. Najwięcej klientów ofert na kartę mają:

  • Play 5,16 mln
  • Orange 5,01 mln
  • T0-Mobile 3,47 mln
  • Plus 2,44 mln

I tu największa ciekawostka. Wyraźnie to klienci Plus najbardziej w ciągu roku analizowali korzyści obu opcji i zastanawiali się co wybrać: abonament czy prepaid. Przy 7,5-proc. wzroście liczby klientów abonamentowych firma zaliczyła największy, bo 4,7-proc. spadek wśród odbiorców oferty na kartę. 

Klienci wolą abonament, więc telekomy świętują

Taka tendencja to wyraźnie dobry sygnał dla firm z branży telekomunikacyjnej. O ile oferty na prepaid to brak systematycznych wpływów i relatywny brak zysków to właśnie abonament generuje korzyści dla firm telekomunikacyjnych. Pokazują to przytaczane różnice w kwotach. Np. przeciętny stały klient T-Mobile w trzecim kwartale 2019 r. generował dla firmy prawie 39 zł przychodu. Dla porównania – klient wybierający nie abonament, ale oferty telefonii na kartę zapewniał skromne 13 zł.

telewizja + internet
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o

3 komentarzy
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Powiązane artykuły

Najnowsze artykuły

dekoder play

W Play idzie nowe. Play Box TV zamiast dotychczasowych dekoderów

Abonament i prepaid w firmach telekomunikacyjnych…

blackweek vectra

Vectra uruchamia promocję na Black Week. Światłowód nawet połowę taniej

Abonament i prepaid w firmach telekomunikacyjnych…

lista zakupów na black friday

Jak przygotować listę zakupów na Black Friday 2024?

Abonament i prepaid w firmach telekomunikacyjnych…

Porównaj najlepsze oferty operatorów
oszczędź nawet 50%

Pan Wybierak – bezpłatna porównywarka najlepszych ofert operatorów

Panwybierak.pl to porównywarka ofert dostawców Internetu, telewizji i telefonu. W jednym miejscu porównasz najlepsze oferty dostępne w Twoim budynku. Zamawiając na panwybierak.pl nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, ustalimy dla Ciebie dogodny i szybki termin bezpłatnej dostawy usług i umowy.

testimonial.author

To jedna z najbardziej kompletnych wyszukiwarek, z trafnym dopasowaniem ofert internetu, telewizji kablowej i telekomów do adresu zamieszkania, z której bardzo chętnie korzystają nasi czytelnicy – polecamy!

mobiRANK.pl
testimonial.author

Pan Wybierak to świetny serwis, dzięki któremu nie tylko poznałem wszystkie możliwe warianty instalacji internetu w moim miejscu zamieszkania, ale także odkryłem naprawdę tanią ofertę. Ogólnie - rewelacja!

Paweł z Krakowa

Mówią o nas

  • UKE
  • antyweb logo
  • speedtest logo
  • money logo
  • wirtualna polska