Abonament czy prepaid? Tendencja jest wyraźna
17 listopada 2019
Abonament jest coraz częściej wybierany przez klientów w Polsce – prepaid, czyli oferty na kartę stopniowo schodzą w cień. To już tendencja, którą na rynku widać coraz wyraźniej. Klienci firm telekomunikacyjnych zdecydowanie cenią sobie korzyści jakie idą za stałą umową z operatorem.
Bardzo ciekawe kwestii dotyka serwis Bankier.pl, który podsumował – np. ostatnich danych telekomów – ile mają one klientów abonamentowych, a ile ofert sprzedają na kartę. Wnioski? Choć lekkość i swoboda prepaidów ma swoje zalety, są one wybierane coraz rzadziej. Nawet przyjmując, że spadek liczby klientów w skali roku jest niewielki – wręcz symboliczny i na poziomie 0,2 proc. – oferty na kartę są mniej popularne w przypadku każdej marki. Wyjątek to Orange – ta firma zaliczyła ponad 5-proc. wzrost wynikający z zapewne dużego skojarzenia konsumentów z tego typu ofertami. Tak działa np. skojarzenie z opcją Orange Flex, która ofertą na kartę bezpośrednio nie jest, ale powszechnie kojarzy się ze swobodą i brakiem abonamentu.
Abonament i prepaid w firmach telekomunikacyjnych
W 2019 r. najwięcej klientów abonamentowych mają:
- Orange 10,13 mln
- Play 9,95 mln
- Plus 7,75 mln
- T-Mobile 7,43 mln
Największy wzrost zalicza tu w stosunku do 2018 r. Plus (7,5 proc.). Rozważając, która opcja jest korzystniejsza – abonament czy prepaid? – warto spojrzeć na różnicę między tym sektorem a właśnie telefonią na kartę. W sumie klienci abonamentowi to 35,26 mln osób. Prepaid jest wykorzystywany przez 16,08 mln. Najwięcej klientów ofert na kartę mają:
- Play 5,16 mln
- Orange 5,01 mln
- T0-Mobile 3,47 mln
- Plus 2,44 mln
I tu największa ciekawostka. Wyraźnie to klienci Plus najbardziej w ciągu roku analizowali korzyści obu opcji i zastanawiali się co wybrać: abonament czy prepaid. Przy 7,5-proc. wzroście liczby klientów abonamentowych firma zaliczyła największy, bo 4,7-proc. spadek wśród odbiorców oferty na kartę.
Klienci wolą abonament, więc telekomy świętują
Taka tendencja to wyraźnie dobry sygnał dla firm z branży telekomunikacyjnej. O ile oferty na prepaid to brak systematycznych wpływów i relatywny brak zysków to właśnie abonament generuje korzyści dla firm telekomunikacyjnych. Pokazują to przytaczane różnice w kwotach. Np. przeciętny stały klient T-Mobile w trzecim kwartale 2019 r. generował dla firmy prawie 39 zł przychodu. Dla porównania – klient wybierający nie abonament, ale oferty telefonii na kartę zapewniał skromne 13 zł.
Miłośnik wszystkiego, co związane z nowymi technologiami. Kiedyś konsultant w branży telko; dziś działający głównie w sferze oprogramowania, a przy okazji niezmiennie zafascynowany wszystkim, co dotyczy technologii mobilnych oraz znaczenia internetu w codzienności.
Powiązane artykuły
Światłowód 1 Gb/s z TV4K w Netii – z dodatkami! – można mieć za 110 zł miesięcznie
Abonament i prepaid w firmach telekomunikacyjnych…
SIMulator internet od T-Mobile, czyli właściwie… co? Oto, jak działa w praktyce
Abonament i prepaid w firmach telekomunikacyjnych…
W T-Mobile internet mobilny bez limitu szybkości. Kto może z tego skorzystać?
Abonament i prepaid w firmach telekomunikacyjnych…
Najnowsze artykuły
W Play idzie nowe. Play Box TV zamiast dotychczasowych dekoderów
Abonament i prepaid w firmach telekomunikacyjnych…
Vectra uruchamia promocję na Black Week. Światłowód nawet połowę taniej
Abonament i prepaid w firmach telekomunikacyjnych…
Jak przygotować listę zakupów na Black Friday 2024?
Abonament i prepaid w firmach telekomunikacyjnych…
Porównaj najlepsze oferty operatorów
oszczędź nawet 50%
Pan Wybierak – bezpłatna porównywarka najlepszych ofert operatorów
To jedna z najbardziej kompletnych wyszukiwarek, z trafnym dopasowaniem ofert internetu, telewizji kablowej i telekomów do adresu zamieszkania, z której bardzo chętnie korzystają nasi czytelnicy – polecamy!
Pan Wybierak to świetny serwis, dzięki któremu nie tylko poznałem wszystkie możliwe warianty instalacji internetu w moim miejscu zamieszkania, ale także odkryłem naprawdę tanią ofertę. Ogólnie - rewelacja!