Aktualności

Internet zamiast telewizji? UPC już to zaczyna odczuwać

Internet telewizja kablowa telewizja kablowa Upc Upc

Internet zamiast telewizji to naturalny kierunek, w którym dąży masowa rozrywka. Widać to w kolejnych analizach zainteresowań obecnego klienta rynku telekomunikacyjnego. Ciekawym polem do analizy są też dane przedstawione w raporcie ze strony UPC Polska.

Największy polski operator kablowy tradycyjnie prezentuje dane o liczbie klientów czy sprzedawanych usługach. Co rzuca się w oczy w przypadku nowego raportu obejmującego TV i internet? UPC Polska ma 1,48 mln klientów, co oznacza wzrost – rok do roku – o prawie 40 tys. osób. Liberty Global, właściciel największej polskiej kablówki informuje, że świadczy klientom 3,1 mln usług – to wzrost o 123 tys. w skali roku. Szczególnie popularne stają się dekodery Horizon zapewniające telewizję w UPC.

Szczególnie ciekawym materiałem do analizy i porównania jest dynamika zmian pomiędzy internetem a telewizją. Rynek nadal zastanawia się, kiedy w tym sektorze dojdzie do znaczącej transformacji między jednym medium a drugim. Przypomina to sytuację sprzed ok. dekady, kiedy Internet – w bardzo szybkim tempie – wypchnął ze sfery zainteresowania prasę drukowaną. Media, które były zaangażowane w tę drugą – ale nie w rozwiązania sieciowe – zmianę tę odczuwają do dziś. Niezmiennym zainteresowaniem cieszą się usługi łączone – internet z telewizją.

Podobnie może być w przypadku marek, które opierają się wyłącznie na tradycyjnej TV nie inwestując w internet. Raport UPC pokazuje stopniowe odwracanie tendencji w tym względzie.

raport upc internet telewizja 2019
Dane prezentowane przez UPC to ciekawy materiał do analizy zmian na polskim rynku telewizji i internetu

UPC: więcej nowych klientów internetu

Według danych operatora, w ostatnich dniach czerwca z jego usług internetowych korzystało 1,2 mln użytkowników. Aż połowa z nich używa modemów Connect Box. To ok. 0,65 mln osób. Liczba klientów telewizji cyfrowej także wzrosła – to obecnie 1,05 mln osób – głównie związanych z dekoderem Horizon.

Warto zwrócić uwagę na to, jak wygląda kwestia pozyskanych odbiorców obu mediów rok do roku. W przypadku oferty na telewizję to wzrost o 29,2 tys. użytkowników. Internet skusił już znacznie więcej odbiorców. UPC wylicza, że w porównaniu do 2018 r. usług internetowe oferuje grupie większej o ok. 55,6 tys. ludzi.

Pozostałe usługi UPC mają raczej marginalne znaczenie. Choć rynek video rośnie – o 3,8 proc. – to w czerwcu wynosił 1235 tys. usług. Z kolei telefon w UPC wykorzystywany był przez 0,6 mln klientów. Warto tu zauważyć dynamiczny wzrost zainteresowania tymi usługami – w skali roku grupa klientów wzrosła o 42,6 tys. osób, czyli więcej niż w przypadku telewizji.

UPC – największy operator kablowy

UPC Polska to największa kablówka w Polsce. W 2019 r. zasięg jej sieci powiększył się o ponad 90 tys. mieszkań i domów. W efekcie grupa klientów przekracza granicę 3,5 mln gospodarstw.

upc oferta internet
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o

0 komentarzy
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Porównaj najlepsze oferty operatorów
oszczędź nawet 50%

Pan Wybierak – bezpłatna porównywarka najlepszych ofert operatorów

Panwybierak.pl to porównywarka ofert dostawców Internetu, telewizji i telefonu. W jednym miejscu porównasz najlepsze oferty dostępne w Twoim budynku. Zamawiając na panwybierak.pl nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, ustalimy dla Ciebie dogodny i szybki termin bezpłatnej dostawy usług i umowy.

testimonial.author

To jedna z najbardziej kompletnych wyszukiwarek, z trafnym dopasowaniem ofert internetu, telewizji kablowej i telekomów do adresu zamieszkania, z której bardzo chętnie korzystają nasi czytelnicy – polecamy!

mobiRANK.pl
testimonial.author

Pan Wybierak to świetny serwis, dzięki któremu nie tylko poznałem wszystkie możliwe warianty instalacji internetu w moim miejscu zamieszkania, ale także odkryłem naprawdę tanią ofertę. Ogólnie - rewelacja!

Paweł z Krakowa

Mówią o nas

  • UKE
  • antyweb logo
  • speedtest logo
  • money logo
  • wirtualna polska