Play w ofensywie – internet i telewizję w domu ma już ok. 2 mln gospodarstw
21 marca 2023
Te wyniki muszą – niewątpliwie – zrobić wrażenie. Firma zaprezentowała, jak rozwinął się w jej przypadku sektor internetu i telewizji.
Według przytoczonych danych cała Grupa Play zakończyła 2022 rok z 14,781 mln klientów. Odnotowała więc wzrost o 687 tys. w ciągu roku. Trzeba jednak zwrócić uwagę na fakt, że dane te dotyczą zarówno samego Play jak i UPC Polska.
Co jeszcze zwraca uwagę w raporcie? 12,7 tys. osób to aktywni klienci usług mobilnych. Składa się na to 8,984 mln z umową i 3,779 mln w opcji prepaid. Z kolei 2,018 mln to abonenci usług stacjonarnych, w tym telewizji UPC i Play Now TV oraz Internetu.
Play wskazuje, że liczba raportowanych klientów mobilnych (bez M2M) wyniosła 17,044 mln. Inne wartości, na które warto zwrócić uwagę to:
- Liczba raportowanych klientów mobilnych (bez M2M) wzrosła o 8,7% r/r do ponad 17 mln
- Liczba aktywnych klientów mobilnych wzrosła o 5,2% r/r do 12,8 mln
- Liczba abonentów usług dla domu przekroczyła 2 mln dzięki dalszemu rozwojowi usług internetu stacjonarnego i telewizji, zarówno Play, jak i UPC
- Przychody ogółem wzrosły o ponad 22% r/r przekraczając w 2022 roku 8,9 mld zł
- Przychody z usług mobilnych wzrosły o 7,2% r/r do 4,4 mld zł
- Przekroczenie historycznego progu 10 tys. stacji bazowych w połowie roku i uruchomienie łącznie 804 nowych stacji, osiągając poziom 10 571 stacji na koniec 2022 roku, z zasięgiem 5G wynoszącym ponad 50% populacji Polski
- 110 tys. przyłączy światłowodowych oraz pozycja operatora #1 dla UPC wśród ogólnopolskich dostawców internetu domowego
– 2022 rok był rokiem transformacji i przełomu zarówno dla Play, jak i dla polskiego rynku. Dzięki zmieniającemu reguły gry przejęciu UPC Polska i rekordowo szybkiej integracji, oferujemy klientom pełną gamę usług mobilnych, stacjonarnego internetu i cyfrowej rozrywki oraz rozwiązań cyfrowych dla przedsiębiorstw. Nasze wyniki za czwarty kwartał i cały rok 2022 są dowodem naszej niezawodności: pomimo trudnych warunków makroekonomicznych pozyskaliśmy ponad 1,5 miliona nowych klientów i przekroczyliśmy próg 17 milionów klientów mobilnych. Ten wyjątkowy wynik jest efektem wysokiego poziomu zadowolenia naszych klientów zarówno z doskonałej jakości naszej sieci mobilnej i stacjonarnej, do czego przyczyniły się nasze nieustanne inwestycje, jak i podejścia marketingowego, które polega na zapewnieniu klientom wolności wyboru przy najlepszym stosunku jakości do ceny. Nie byłoby to możliwe bez wyjątkowych pracowników Play i UPC, którzy odpowiedzialnie, jako jeden zespół, pomagają ukraińskim obywatelom uciekającym przed wojną, dbają o naszych klientów, czy też podejmują działania w celu zapewnienia ciągłości i bezpieczeństwa naszych usług. Obchodząc 16-lecie działalności na rynku, z optymizmem i ekscytacją patrzymy w przyszłość, ponieważ chcemy zapewniać klientom w Polsce jeszcze większą wolność wyboru usług mobilnych, internetu stacjonarnego i cyfrowej rozrywki – powiedział Jean Marc Harion, prezes Grupy Play./ Mat. np. informacji prasowej Play.
Miłośnik wszystkiego, co związane z nowymi technologiami. Kiedyś konsultant w branży telko; dziś działający głównie w sferze oprogramowania, a przy okazji niezmiennie zafascynowany wszystkim, co dotyczy technologii mobilnych oraz znaczenia internetu w codzienności.
Najnowsze artykuły
Vectra wchodzi w lato z mocną promocją. Pół roku gratis dla kibiców
Vectra, czołowy polski operator telekomunikacyjny, ogłosił swoją nową, ekscytującą ofertę z okazji nadchodzących mistrzostw piłkarskich Euro…
Max zamiast HBO Max. Co to oznacza dla miłośników seriali na HBO?
Platforma streamingowa Max ma diametralnie zmienić sytuację na rynku płatnych kanałów video. Czego się można spodziewać?…
1,2 zł dziennie za internet. Czy nowa oferta nju wstrząśnie rynkiem?
Niszowy operator wprowadza kolejne propozycje – ceny internetu, w przeliczeniu na np. dobę mogą zaskoczyć. Orange wyraźnie…
Porównaj najlepsze oferty operatorów
oszczędź nawet 50%
Pan Wybierak – bezpłatna porównywarka najlepszych ofert operatorów
To jedna z najbardziej kompletnych wyszukiwarek, z trafnym dopasowaniem ofert internetu, telewizji kablowej i telekomów do adresu zamieszkania, z której bardzo chętnie korzystają nasi czytelnicy – polecamy!
Pan Wybierak to świetny serwis, dzięki któremu nie tylko poznałem wszystkie możliwe warianty instalacji internetu w moim miejscu zamieszkania, ale także odkryłem naprawdę tanią ofertę. Ogólnie - rewelacja!