Telewizja od Play skusiła niespełna 18 tys. klientów
3 października 2019
Play Now TV BOX to rozwiązanie, którym Play chce zainstnieć na rynku telewizyjnym równie bardzo jak w przypadku telefonii komórkowej. Pierwsze wyniki popularności projektu nie budzą na razie wielkich powodów do optymizmu. Wiele zmienić może się jednak wraz z wprowadzeniem na rynek internetu 5G i nowych możliwości sieci mobilnych.
Telewizja od Play – oparty na internecie Play Now TV BOX – ruszyła w kwietniu 2019 r. Od początku projektu reklamowany jest on jako nowatorski, nowoczesny i kuszący przede wszystkim wyjątkową elastycznością oferty. Usługa Play Now z dekoderem i oparta na systemie Android TV to rozwiązanie, które ma przede wszystkim powalczyć o klientów korzystających z kablówki. Dostęp do internetu w pełni wystarcza bowiem do ciekawego zestawienia programów, jakie zapewnia telewizja od Play. Czy po półroczu działania nowego formatu można mówić o sukcesie?
Telewizja, o której ciągle jeszcze nie wiemy
Wydaje się, że podstawowy problem telewizyjnej marki Play to ciągle brak upowszechnienia technologii TV oferowanej przez marki kojarzone głównie jako telefoniczne. Play informuje, że obecnie z usług Play Now TV BOX korzysta 17,6 tys. klientów. Z jednej strony to niewiele. Z drugiej – projekt ten powinien działać wirusowo. Przekonanie klientów do tego, że telewizja od Play działa i w pełni wpisuje się w ich potrzeby skutkować będzie stopniowo rosnącym gronem klientów.
Tym bardziej, że atutem Play są ceny. Podstawowy pakiet dla klientów abonamentowych – bez dodatkowych opłat – to podstawowe rozwiązanie spełniające podstatawowe potrzeby w kontekście telewizji. Bardziej rozbudowany pakiet TV w ramach Play Now TV BOX to już dodatkowe 20 zł miesięcznie. Jeśli spojrzeć jednak na ceny kablówki, to ciągle atrakcyjny stosunek kwoty wobec jakości. Co ważne – Play ma zamiar konsekwetnie inwestować w projekt telewizyjny. Spodziewać można się wykorzystywania możliwości, jakie daje dekoder z systemem Android TV. Play chce też głębiej sięgnąć do potencjału VOD.
Nowe kanały telewizyjne w ofercie Play
Play Now TV to również konsekwentnie rozbudowywana oferta programowa – w sumie ponad 78 kanałów. Tu również można zauważyć ciekawy ruch marki. Play podkreśla np. , że nie poszerza oferty telewizyjnej w sposób sztuczny – napychając ją programami drugorzędnymi. Selekcjonuje je tak, by było ich mniej, ale pakiety TV od Play zawierały rzeczywiście najlepsze i najbardziej popularne propozycje. To nieco inna polityka niż ta stosowana np. przez kablówki. To, wraz z możliwościami jakie daje telewizja od Play w kontekście dekodera – dostęp do HBO GO i Netflix – czyni ją rozwiązaniem, które stopniowo będzie zyskiwało na popularności.
Miłośnik wszystkiego, co związane z nowymi technologiami. Kiedyś konsultant w branży telko; dziś działający głównie w sferze oprogramowania, a przy okazji niezmiennie zafascynowany wszystkim, co dotyczy technologii mobilnych oraz znaczenia internetu w codzienności.
Powiązane artykuły
Światłowód 1 Gb/s z TV4K w Netii – z dodatkami! – można mieć za 110 zł miesięcznie
Telewizja, o której ciągle jeszcze…
SIMulator internet od T-Mobile, czyli właściwie… co? Oto, jak działa w praktyce
Telewizja, o której ciągle jeszcze…
W T-Mobile internet mobilny bez limitu szybkości. Kto może z tego skorzystać?
Telewizja, o której ciągle jeszcze…
Najnowsze artykuły
Vectra uruchamia promocję na Black Week. Światłowód nawet połowę taniej
Telewizja, o której ciągle jeszcze…
Porównaj najlepsze oferty operatorów
oszczędź nawet 50%
Pan Wybierak – bezpłatna porównywarka najlepszych ofert operatorów
To jedna z najbardziej kompletnych wyszukiwarek, z trafnym dopasowaniem ofert internetu, telewizji kablowej i telekomów do adresu zamieszkania, z której bardzo chętnie korzystają nasi czytelnicy – polecamy!
Pan Wybierak to świetny serwis, dzięki któremu nie tylko poznałem wszystkie możliwe warianty instalacji internetu w moim miejscu zamieszkania, ale także odkryłem naprawdę tanią ofertę. Ogólnie - rewelacja!