Aktualności

Plus wydaje na reklamę najwięcej – Orange najmniej

Orange Plus reklama

Wyniki raportu firmy analitycznej IMM – za lipiec 2019 r. – pokazują ciekawe wyniki popularności największych marek rynku telekomunikacyjnego w Polsce. Kto ma na tyle silną pozycję, że za reklamę może płacić relatywnie niewiele, a kto wymaga sporego wsparcia promocyjnego?

IMM to Instytut Monitorowania Mediów – podmiot zajmujący się m.in. analizą wydatków reklamowych branży telekomunikacyjnej. Zaprezentował wyniki badań za lipiec 2019 r. Co wynika z badań w kontekście rynku telekomunikacyjnego i reklam internetu i innych usług?

IMM zbadał wydatki reklamowe branży telekomunikacyjnej i wyliczył, że branża wydała ponad 78,1 mln zł na reklamę w mediach tradycyjnych. W raporcie uwzględniono marki o największych wydatkach reklamowych oraz typy najczęściej reklamowanych produktów.

Telewizja z najwyższymi budżetami reklamowymi

Branża telekomunikacyjna największe budżety przeznaczyła na reklamę w telewizji, na którą przeznaczono 65,9 mln zł. W reklamę radiową zainwestowano 11,4 mln zł. Najmniejsze kwoty przeznaczono na reklamę w prasie – 696,7 tys. zł. Należy zauważyć, że raport nie uwzględnia tu reklam emitowanych poprzez internet. A to on w kontekście usług telekomunikacyjnych i porównywania ofert staje się kluczowy.

wydatki na reklamę internetu
Telewizja jest niezmiennie ważnym medium w kontekście reklamy… internetu

W jakie dni firmy telekomunikacyjne zamawiają najwięcej reklam?

W lipcu największe budżety reklamowe branży telekomunikacyjnej lokowane były w poniedziałki i środy – wyniosły w sumie prawie 27 mln zł. Najniższe wydatki reklamowe zostały zanotowane w niedziele – ok. 8,5 mln zł.

podział dni na reklamy internetu i tv
Firmy telekomunikacyjne szczególnie intensywnie reklamują się na początku tygodnia

Kto najaktywniej reklamuje internet, telefonię i inne usługi?

W lipcu Plus zainwestował największe kwoty w reklamy – prawie 34,3 mln zł. Na kolejnych miejscach znalazły się T-Mobile (15 mln zł), Play (10,9 mln zł), Cyfrowy Polsat (8,4 mln zł) oraz Orange (7,2 mln zł).

firmy telekomunikacyjne wydające na internet
Orange najwyraźniej nie wymaga wyjątkowej reklamy; Plus kładzie na nią szczególny nacisk

Oferty na kartę, ale i łączony pakiet TV i internetu

W lipcu 2019 roku najwyższe budżety w branży telekomunikacyjnej zostały przeznaczone na reklamy oferty na kartę (29 proc.) oraz oferty na abonament (24 proc.). Inwestowano również w promocję m.in. oferty łączonej (TV, Internet, telefon oraz sieci komórkowych. Potwierdza to zauważalny trend, że to właśnie pakiety usług – telewizja z internetem w kablówce – lub poszerzona o usługi telefonicznie są dziś priorytetem marek rynku telekomunikacyjnego.

tv internet telefon reklama koszty
Oferty łączące różne typy usług to coraz ważniejszy fragment reklamowego tortu
oferty kablówki na internet i telewizję
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Porównaj najlepsze oferty operatorów
oszczędź nawet 50%

Pan Wybierak – bezpłatna porównywarka najlepszych ofert operatorów

Panwybierak.pl to porównywarka ofert dostawców Internetu, telewizji i telefonu. W jednym miejscu porównasz najlepsze oferty dostępne w Twoim budynku. Zamawiając na panwybierak.pl nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, ustalimy dla Ciebie dogodny i szybki termin bezpłatnej dostawy usług i umowy.

testimonial.author

To jedna z najbardziej kompletnych wyszukiwarek, z trafnym dopasowaniem ofert internetu, telewizji kablowej i telekomów do adresu zamieszkania, z której bardzo chętnie korzystają nasi czytelnicy – polecamy!

mobiRANK.pl
testimonial.author

Pan Wybierak to świetny serwis, dzięki któremu nie tylko poznałem wszystkie możliwe warianty instalacji internetu w moim miejscu zamieszkania, ale także odkryłem naprawdę tanią ofertę. Ogólnie - rewelacja!

Paweł z Krakowa

Mówią o nas

  • UKE
  • antyweb logo
  • speedtest logo
  • money logo
  • wirtualna polska