Jak zwrócić bilet na pociąg PKP przez internet, a nie w kasie na dworcu?
23 lutego 2022
Zwrot biletu PKP przez internet to wyjątkowo wygodne rozwiązanie w czasach, w których nasze plany zmieniają się z dnia na dzień. Ogromną popularność zyskała sprzedaż biletów PKP w sieci – zamiast robić to tuż przed odjazdem pociągu lub np. dzień wcześniej w okienku, można bezproblemowo złożyć zamówienie online. Co zrobić, jeśli jednak bilet został zakupiony, a wyjazd trzeba odwołać? Bilet PKP można zwrócić online i przez internet – oto, jak to zrobić.
Bilety PKP często kupowane są z dużym wyprzedzeniem. Planując różne wyjazdy, dużo wcześniej dokonujemy zakupu – młode pokolenie szczególnie ceni sobie tutaj swobodę, jaką daje internet. Gdy po kilku miesiącach okazuje się, że dany wyjazd nie dojdzie niestety do skutku, pojawia się pytanie: jak zwrócić bilet PKP i odzyskać pieniądze? Okazuje się, że można to zrobić przez internet. Wcale nie trzeba do całego procesu wizyty w okienku PKP na dworcu.
Jak dokonać zwrotu biletu PKP?
Aby zwrócić bilety PKP wystarczy skorzystać z oficjalnego serwisu PKP. Trzeba mieć jednak status użytkownika zalogowanego. Po uruchomieniu własnego profilu i podaniu swoich danych wystarczy przejść do sektora „Moje bilety”.
Zawiera on zestawienie wszystkich biletów, które zostały zakupione na dany profil zalogowanego użytkownika. Wśród nich znajduje się zakładka biletów opłaconych. To w niej należy znaleźć bilet, który ma podlegać zwrotowi przez internet. Wystarczy go oznaczyć oraz wybrać komendę rezygnacji.
System w tej sytuacji poinformuje przez internet, że dana operacja jest nieodwołalna. To ważne – nie należy zwrotu biletów przez internet traktować jako prostej metody anulowania, do której można ewentualnie szybko wrócić. Bilet wraca bowiem do ogólnej sprzedaży i np. w gorącym okresie przedświątecznym może stać się pożądanym towarem.
Jeśli użytkownik potwierdza rezygnację, ma możliwość zakupu nowego biletu – np. na inny termin. Oczywiście nie musi wybierać właśnie tej opcji. Jeśli chce zwrócić bilet PKP przez internet bez zakupu, może zażądać zwrotu na rachunek bankowy. W takiej sytuacji pieniądze trafią na ten rachunek bankowy, z którego dokonano e-płatności.
Jak długo czeka się na zwrot płatności przez internet?
Jeśli użytkownik oczekuje zwrotu pieniędzy za niewykorzystany bilet online, chciałby otrzymać pieniądze jak najszybciej. Bilety PKP to często niemały wydatek, więc oczekiwany jest prędki zwrot na konto. Trzeba pamiętać o tym, że w przypadku zakupów biletów elektronicznych przez internet, PKP ma aż 30 dni na dokonanie płatności. To oczywiście jednak tylko teoria – w rzeczywistości zwrot za bilet PKP następuje zdecydowanie szybciej.
Warto pamiętać, że bilety PKP można zwrócić też w kasie biletowej. Tu lista geograficzna jest jednak ograniczona do kilkudziesięciu kas w różnych miastach Polski. Dodatkowo ograniczeniem jest też czas. Zwrot biletu możliwy jest wyłącznie wtedy, gdy dochodzi do tego na nie mniej niż kwadrans przed odjazdem pociągu. Nie jest to więc opcja dla osób, które np. chcą zwrócić bilet PKP ze względu na spóźnienie. Jeszcze bardziej utrudnione będzie to w przypadku połączeń międzynarodowych. Tu czas na zwrot kończy się na godzinę przed odjazdem pociągu.
Miłośnik wszystkiego, co związane z nowymi technologiami. Kiedyś konsultant w branży telko; dziś działający głównie w sferze oprogramowania, a przy okazji niezmiennie zafascynowany wszystkim, co dotyczy technologii mobilnych oraz znaczenia internetu w codzienności.
Powiązane artykuły
Wybierasz się na parapetówkę? Sprytne pomysły na prezent dla gospodarzy
Jak dokonać zwrotu biletu PKP?…
Jaki telefon wybrać w ramach abonamentu? Oto czym kierować się podczas wyboru
Jak dokonać zwrotu biletu PKP?…
Najnowsze artykuły
Vectra uruchamia promocję na Black Week. Światłowód nawet połowę taniej
Jak dokonać zwrotu biletu PKP?…
Porównaj najlepsze oferty operatorów
oszczędź nawet 50%
Pan Wybierak – bezpłatna porównywarka najlepszych ofert operatorów
To jedna z najbardziej kompletnych wyszukiwarek, z trafnym dopasowaniem ofert internetu, telewizji kablowej i telekomów do adresu zamieszkania, z której bardzo chętnie korzystają nasi czytelnicy – polecamy!
Pan Wybierak to świetny serwis, dzięki któremu nie tylko poznałem wszystkie możliwe warianty instalacji internetu w moim miejscu zamieszkania, ale także odkryłem naprawdę tanią ofertę. Ogólnie - rewelacja!