Ciemna strona Facebooka. Dark Mode to zmiana, która kusi
29 stycznia 2020

Czarny Facebook na razie postrzegany jest trochę jak atrakcja i gadżet, ale to opcja, która jest w stanie zmienić layout serwisu, który zmienił social media. Dark Mode na Messengerze i całym FB to coś więcej niż nowość. Postrzegajmy to raczej w kategoriach szerszego trendu, bo Facebook czekają wyraźne zmiany.
Nowy design jest bowiem sygnałem metamorfozy tego serwisu. Facebook wyraźnie ukierunkowany jest na to, by wyglądać podobnie zarówno w wersji mobilnej jak i na trybie desktopowym. Widać też, że zmiana kolorystyki FB to rozpoczęcie szerszej pracy nad redefinicją serwisu: zdecydowanie bardziej będzie społecznościowy. Mniej zaś – aktualny. Tak, jakby właściciele serwisu uznali, że wyścig z Google i tak nie ma większego sensu. Warto zaś szukać zalet tam, gdzie Google – poprzez nieudany projekt Google+ – przegrał – w budowaniu społeczności.
Czerń Facebooka to dobry kierunek
Lubię ciemne barwy, które zaczynają dominować w sektorze aplikacji internetowych. To nie tylko kwestia wkomponowania się w ogólny trend – gdy wszyscy idą ku ciemności, wszystko co jasne lub (co gorzej) jaskrawe, wyróżnia się.
I to – moim zdaniem – wcale niekoniecznie tak, jakby tego oczekiwać. Oczywiście internet nie zmierza ku czarnym czeluściom, ale akurat ciemne barwy z jasnymi ikonami w przypadku mediów społecznościowych wyglądają dobrze, wyraziście, intuicyjnie.
I na taki UX kładzie nacisk Facebook zakładając możliwość wdrożenia nowej, ciemnej wersji.
Faceboook stawia na internet lokalny
Widać też – przynajmniej na podstawie projektów, jakie prezentuje amerykański gigant – że Facebook chce kłaść szczególny nacisk na video i potęgę możliwości lokalnych. W efekcie rośnie znaczenie opcji Marketplace. Rozwiązanie, które w Polsce wydaje się być ciągle nieodkrytą płaszczyzną sprzedaży przez internet, w założeniach stanowi coraz ważniejszy element serwisu FB po zmianach wizualnych. Nie jest on oczywiście jeszcze wirtualnym targowiskiem, w którym wykorzystując swój światłowód lub LTE będzie można znaleźć kupca/ sprzedawcę w najbliższej okolicy. Jednak wyraźnie skręca ze społeczności standardowej ku handlowej.
Grupy na Facebooku, czyli internet zbliża ludzi
Bardziej wyeksponowane będą wkrótce grupy tematyczne. I dobrze: to nie tylko źródło kontaktów, ale i wiedzy, informacji branżowych. Na szczęście grupy na Facebooku nie muszą być wyłącznie ironicznymi płaszczyznami do wymiany mniej lub bardziej eksponowanych poglądów politycznych.
Coraz bliżej im – przynajmniej ja mam takie wrażenia – do wartościowych skupisk osób, które poprzez internet chętnie podzielą się swoim know how: od e-marketingu po porady narciarskie. Praca nad jakością treści, które widoczne są w grupach skutkować będzie ich większą ekspozycją na Facebooku.
Żegnaj telewizjo – video w roli głównej
Facebook pokazuje też, że czasy telewizji jaką znamy mijają bezpowrotnie. Operatorzy mogą oczywiście ścigać się na atrakcyjne oferty i pakiety TV i internetu, ale im młodsze pokolenie, tym bardziej szukać będzie rozrywki wyłącznie w sieci. I Facebook wychodzi mu naprzeciw. Streamowanie video jest duże, coraz większe. To zarówno możliwość szybkiej prezentacji video w trybie dużym jak i zminiaturyzowanym – np. w tle podczas scrollowania paska z nowościami.
Jak ustawić Dark Mode na Facebooku?

Włączenie ciemnego trybu Facebooka i Messengera wymaga kilku klików. Dark Mode – określany również jako “tryb nocny” lub “tryb ciemny” – to efektowne zastosowanie czerni, które niewątpliwie wygląda ciekawie wobec tradycyjnego wyglądu obu aplikacji. Należy pamiętać jednak, że w kontekście Messengera nie jest to możliwe na wszystkich smartfonach. Niemniej uruchomienie Dark Mode ma sens – pozwala m.in. na oszczędzanie baterii w smartfonie.
Jak ustawić Dark Mode w Messengerze? Wszystko ogranicza się do… wysłania emoji księżyca, czyli symbolu 🌙. Po uruchomieniu aplikacji Messenger należy wybrać dowolny kontakt, do którego wysłany będzie właśnie znak księżyca. To pozwala na uruchomienie trybu ciemnego.
A jak ustawić Dark Mode na Facebooku? Aby miał on tryb czarno-biały potrzebna będzie zewnętrzna aplikacja dostępna w Google Play. Po akceptacji regulaminu wystarczy zalogować się do Facebooka, a następnie dokonać zmiany w ustawieniach. Ciemny motyw nadejdzie sam.


Miłośnik wszystkiego, co związane z nowymi technologiami. Kiedyś konsultant w branży telko; dziś działający głównie w sferze oprogramowania, a przy okazji niezmiennie zafascynowany wszystkim, co dotyczy technologii mobilnych oraz znaczenia internetu w codzienności.
Powiązane artykuły

Starlink z nową ofertą – bezpłatny sprzęt przy abonamencie rocznym.
Czerń Facebooka to dobry kierunek…

Kosmiczna konkurencja przyspiesza. Starlink musi zmierzyć się z Amazonem
Czerń Facebooka to dobry kierunek…
Najnowsze artykuły
Porównaj najlepsze oferty operatorów
oszczędź nawet 50%
Pan Wybierak – bezpłatna porównywarka najlepszych ofert operatorów
To jedna z najbardziej kompletnych wyszukiwarek, z trafnym dopasowaniem ofert internetu, telewizji kablowej i telekomów do adresu zamieszkania, z której bardzo chętnie korzystają nasi czytelnicy – polecamy!
Pan Wybierak to świetny serwis, dzięki któremu nie tylko poznałem wszystkie możliwe warianty instalacji internetu w moim miejscu zamieszkania, ale także odkryłem naprawdę tanią ofertę. Ogólnie - rewelacja!