Ciemna strona Facebooka. Dark Mode to zmiana, która kusi
29 stycznia 2020
Czarny Facebook na razie postrzegany jest trochę jak atrakcja i gadżet, ale to opcja, która jest w stanie zmienić layout serwisu, który zmienił social media. Dark Mode na Messengerze i całym FB to coś więcej niż nowość. Postrzegajmy to raczej w kategoriach szerszego trendu, bo Facebook czekają wyraźne zmiany.
Nowy design jest bowiem sygnałem metamorfozy tego serwisu. Facebook wyraźnie ukierunkowany jest na to, by wyglądać podobnie zarówno w wersji mobilnej jak i na trybie desktopowym. Widać też, że zmiana kolorystyki FB to rozpoczęcie szerszej pracy nad redefinicją serwisu: zdecydowanie bardziej będzie społecznościowy. Mniej zaś – aktualny. Tak, jakby właściciele serwisu uznali, że wyścig z Google i tak nie ma większego sensu. Warto zaś szukać zalet tam, gdzie Google – poprzez nieudany projekt Google+ – przegrał – w budowaniu społeczności.
Czerń Facebooka to dobry kierunek
Lubię ciemne barwy, które zaczynają dominować w sektorze aplikacji internetowych. To nie tylko kwestia wkomponowania się w ogólny trend – gdy wszyscy idą ku ciemności, wszystko co jasne lub (co gorzej) jaskrawe, wyróżnia się.
I to – moim zdaniem – wcale niekoniecznie tak, jakby tego oczekiwać. Oczywiście internet nie zmierza ku czarnym czeluściom, ale akurat ciemne barwy z jasnymi ikonami w przypadku mediów społecznościowych wyglądają dobrze, wyraziście, intuicyjnie.
I na taki UX kładzie nacisk Facebook zakładając możliwość wdrożenia nowej, ciemnej wersji.
Faceboook stawia na internet lokalny
Widać też – przynajmniej na podstawie projektów, jakie prezentuje amerykański gigant – że Facebook chce kłaść szczególny nacisk na video i potęgę możliwości lokalnych. W efekcie rośnie znaczenie opcji Marketplace. Rozwiązanie, które w Polsce wydaje się być ciągle nieodkrytą płaszczyzną sprzedaży przez internet, w założeniach stanowi coraz ważniejszy element serwisu FB po zmianach wizualnych. Nie jest on oczywiście jeszcze wirtualnym targowiskiem, w którym wykorzystując swój światłowód lub LTE będzie można znaleźć kupca/ sprzedawcę w najbliższej okolicy. Jednak wyraźnie skręca ze społeczności standardowej ku handlowej.
Grupy na Facebooku, czyli internet zbliża ludzi
Bardziej wyeksponowane będą wkrótce grupy tematyczne. I dobrze: to nie tylko źródło kontaktów, ale i wiedzy, informacji branżowych. Na szczęście grupy na Facebooku nie muszą być wyłącznie ironicznymi płaszczyznami do wymiany mniej lub bardziej eksponowanych poglądów politycznych.
Coraz bliżej im – przynajmniej ja mam takie wrażenia – do wartościowych skupisk osób, które poprzez internet chętnie podzielą się swoim know how: od e-marketingu po porady narciarskie. Praca nad jakością treści, które widoczne są w grupach skutkować będzie ich większą ekspozycją na Facebooku.
Żegnaj telewizjo – video w roli głównej
Facebook pokazuje też, że czasy telewizji jaką znamy mijają bezpowrotnie. Operatorzy mogą oczywiście ścigać się na atrakcyjne oferty i pakiety TV i internetu, ale im młodsze pokolenie, tym bardziej szukać będzie rozrywki wyłącznie w sieci. I Facebook wychodzi mu naprzeciw. Streamowanie video jest duże, coraz większe. To zarówno możliwość szybkiej prezentacji video w trybie dużym jak i zminiaturyzowanym – np. w tle podczas scrollowania paska z nowościami.
Jak ustawić Dark Mode na Facebooku?
Włączenie ciemnego trybu Facebooka i Messengera wymaga kilku klików. Dark Mode – określany również jako “tryb nocny” lub “tryb ciemny” – to efektowne zastosowanie czerni, które niewątpliwie wygląda ciekawie wobec tradycyjnego wyglądu obu aplikacji. Należy pamiętać jednak, że w kontekście Messengera nie jest to możliwe na wszystkich smartfonach. Niemniej uruchomienie Dark Mode ma sens – pozwala m.in. na oszczędzanie baterii w smartfonie.
Jak ustawić Dark Mode w Messengerze? Wszystko ogranicza się do… wysłania emoji księżyca, czyli symbolu 🌙. Po uruchomieniu aplikacji Messenger należy wybrać dowolny kontakt, do którego wysłany będzie właśnie znak księżyca. To pozwala na uruchomienie trybu ciemnego.
A jak ustawić Dark Mode na Facebooku? Aby miał on tryb czarno-biały potrzebna będzie zewnętrzna aplikacja dostępna w Google Play. Po akceptacji regulaminu wystarczy zalogować się do Facebooka, a następnie dokonać zmiany w ustawieniach. Ciemny motyw nadejdzie sam.
Miłośnik wszystkiego, co związane z nowymi technologiami. Kiedyś konsultant w branży telko; dziś działający głównie w sferze oprogramowania, a przy okazji niezmiennie zafascynowany wszystkim, co dotyczy technologii mobilnych oraz znaczenia internetu w codzienności.
Powiązane artykuły
Światłowód 1 Gb/s z TV4K w Netii – z dodatkami! – można mieć za 110 zł miesięcznie
Czerń Facebooka to dobry kierunek…
SIMulator internet od T-Mobile, czyli właściwie… co? Oto, jak działa w praktyce
Czerń Facebooka to dobry kierunek…
W T-Mobile internet mobilny bez limitu szybkości. Kto może z tego skorzystać?
Czerń Facebooka to dobry kierunek…
Najnowsze artykuły
Vectra uruchamia promocję na Black Week. Światłowód nawet połowę taniej
Czerń Facebooka to dobry kierunek…
Porównaj najlepsze oferty operatorów
oszczędź nawet 50%
Pan Wybierak – bezpłatna porównywarka najlepszych ofert operatorów
To jedna z najbardziej kompletnych wyszukiwarek, z trafnym dopasowaniem ofert internetu, telewizji kablowej i telekomów do adresu zamieszkania, z której bardzo chętnie korzystają nasi czytelnicy – polecamy!
Pan Wybierak to świetny serwis, dzięki któremu nie tylko poznałem wszystkie możliwe warianty instalacji internetu w moim miejscu zamieszkania, ale także odkryłem naprawdę tanią ofertę. Ogólnie - rewelacja!