Aktualności

Jak Polacy oglądają wideo? Smartfon przed telewizorem. To już standard

aplikacje smartfon telewizja online

Smartfon wyprzedza telewizor jako główne „okno” do treści wideo w Polsce – przynajmniej wśród internautów. Tak wynika z najnowszego raportu SW Research, zrealizowanego na zlecenie firmy MEGOGO, który analizuje gdzie, jak długoco Polacy oglądają najchętniej.

Okazuje się, że niemal 98,9% Polek i Polaków regularnie konsumuje telewizję lub inne treści wideo.

Smartfon jako główne okno wideo

Smartfon wygrywa z telewizorem jako najpopularniejsze urządzenie do oglądania treści – 73,9% respondentów zadeklarowało oglądanie wideo na smartfonie, a 68,6% na tradycyjnym telewizorze. Spośród 1060 ankietowanych internauci wskazywali również inne sprzęty do konsumpcji wideo. Ponadto do oglądania treści wideo Polacy wykorzystują także:

  • Komputer lub laptop – 50,8% wskazań,
  • Tablet – 17,1%,
  • Konsola do gier/VR – 5,9%,
  • Projektor (rzutnik) – 4,3%.

Zdaniem ekspertów wpływ na przewagę smartfonów ma elastyczność – zmiana nawyków oglądania i rozwój streamingu sprawiają, że widz może śledzić ulubione treści w dowolnym miejscu, dysponując jedynie telefonem z dostępem do internetu.

Ile czasu spędzamy na oglądaniu wideo?

Zdecydowana większość, bo blisko 70% respondentów, poświęca na oglądanie wideo (telewizji, streamingu lub treści online) przynajmniej godzinę dziennie. Najczęściej deklarowany dzienny czas oglądania mieści się w przedziale 2–4 godzin – tak odpowiedziało 36,3% ankietowanych. Niewiele mniejsza grupa, 31,8%, ogląda wideo od 1 do 2 godzin dziennie. Z kolei 20,8% przyznaje, że spędza ponad 4 godziny dziennie na konsumpcji treści, a 9,9% – mniej niż godzinę. Tylko 1,1% badanych ogranicza oglądanie wideo do sporadycznych sesji (np. wyłącznie w weekendy).

Gdzie Polacy oglądają wideo? Wielka moc YouTube

Serwis YouTube (oraz Twitch) cieszy się wśród polskich internautów nieco większą popularnością niż płatne serwisy VOD. Korzysta z niego 60,4% respondentów, wyprzedzając minimalnie platformy streamingowe takie jak Netflix, HBO Max, Disney+ czy Amazon Prime Video (58,7%). Tradycyjna telewizja kablowa lub satelitarna wciąż utrzymuje silną pozycję – sięga po nią 51,2% badanych, a więc nieco więcej niż po treści w mediach społecznościowych (50,2%). Telewizję internetową (dostępną na platformach typu WP Pilot, Player, TVP VOD czy MEGOGO) ogląda co czwarty ankietowany Polak, czyli 25,2% badanych.

Co oglądamy najchętniej? Przede wszystkim filmy

Filmy pełnometrażowe oraz seriale to najchętniej wybierane formaty – wskazało je odpowiednio 68,7%62,7% uczestników badania. Na kolejnych miejscach uplasowały się krótkie formy wideo znane z mediów społecznościowych (tzw. rolki/reels, krótkie klipy – 53,6%) oraz kanały informacyjne (wiadomości – 45,3% wskazań). Nieco mniejsza grupa wybiera treści dokumentalne (37,2%) lub transmisje sportowe (30,2%). Najrzadziej wskazywane były programy rozrywkowe (np. talk-show – 28,5%) oraz inne niszowe treści, takie jak vlogi, podcasty czy kanały tematyczne (0,9%).

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o

0 komentarzy
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Porównaj najlepsze oferty operatorów
oszczędź nawet 50%

Pan Wybierak – bezpłatna porównywarka najlepszych ofert operatorów

Panwybierak.pl to porównywarka ofert dostawców Internetu, telewizji i telefonu. W jednym miejscu porównasz najlepsze oferty dostępne w Twoim budynku. Zamawiając na panwybierak.pl nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, ustalimy dla Ciebie dogodny i szybki termin bezpłatnej dostawy usług i umowy.

testimonial.author

To jedna z najbardziej kompletnych wyszukiwarek, z trafnym dopasowaniem ofert internetu, telewizji kablowej i telekomów do adresu zamieszkania, z której bardzo chętnie korzystają nasi czytelnicy – polecamy!

mobiRANK.pl
testimonial.author

Pan Wybierak to świetny serwis, dzięki któremu nie tylko poznałem wszystkie możliwe warianty instalacji internetu w moim miejscu zamieszkania, ale także odkryłem naprawdę tanią ofertę. Ogólnie - rewelacja!

Paweł z Krakowa

Mówią o nas

  • UKE
  • antyweb logo
  • speedtest logo
  • money logo
  • wirtualna polska