Aktualności

Przez internet Orange wysłano aż 1/3 danych więcej niż zwykle

Internet koronawirus Orange telefonia komórkowa

Taki wzrost transferu to efekt koronawirusa i masowej pracy z domu. Wyraźnie widać, że zagrożenie koronawirusem oraz wiążące się z tym przeniesienie edukacji i pracy w tryb online przełożyło się na zwiększony ruch w sieci Orange.

Pokazuje to analiza tego operatora. Orange sprawdziło statystyki w kontekście zmian wykorzystania łączy w czasie zarazy. Wnioski? Wyraźnie widać, jak wzrosło znaczenie telefonii komórkowej i internetu.

Klienci więcej korzystają z internetu, ale przede wszystkim zdecydowanie dłużej rozmawiają przez komórki. Zarówno sieć światłowodowa, jak i sieć mobilna 4G Orange Polska radzą sobie z większym ruchem spowodowanym spowodowanym koniecznością pozostania w domu. Piotr Jaworski, członek zarządu Orange Polska ds. sieci i technologii ocenia:

W tej nowej dla wszystkich sytuacji Polacy znacznie częściej załatwiają swoje sprawy przez telefon, kontaktują  się z bliskimi, a pytanie o zdrowie stało się aktualne, jak nigdy dotąd. W tryb online przeszły firmy i edukacja, zamiast spotkań używamy tele- i wideokonferencji,  pracujemy w chmurze, pobieramy i przesyłamy materiały edukacyjne czy dokumenty przygotowywane w pracy. Minione trzy tygodnie potwierdzają, że sieć Orange Polska jest gotowa, aby zapewnić tak niezbędną teraz łączność. To rezultat prowadzonych od lat inwestycji w sieć dostępową, doprowadzaną bezpośrednio do domów klientów, ale również w sieć transportową, rdzeniową i węzły usługowe. Tysiące kilometrów światłowodowych „autostrad”, tysiące stacji bazowych i umiejętne zarządzanie ruchem i  pasmem radiowym pozwala nam zapewnić, że klienci mogą pozostawać w kontakcie z bliskimi i załatwiać niezbędne sprawy.

Telefonia komórkowa to dziś podstawa komunikacji

ruch w sieci komórkowej orange

Od początku wprowadzenia zmian w organizacji życia publicznego związanych z pandemią klienci Orange zdecydowanie dłużej rozmawiają przez komórki. Łącznie na takich rozmowach spędzają o 40% więcej czasu niż przed epidemią. Rekordowa była pod tym względem godzina 11.00 w środę, 25 marca.

Od połowy marca ruch głosowy w sieci mobilnej utrzymuje się na podobnym, wyższym poziomie. Zmieniły się za to pory, w których dzwonimy: obecnie szczyt takich rozmów przypada na godziny pracy, natomiast wcześniej dzwoniliśmy głównie wieczorem. Wyjątkami były chwile tuż po kolejnych ogłoszeniach rządu, dotyczących stanu zagrożenia epidemicznego. Dotyczyło to także połączeń międzynarodowych.

Internet Orange przejął pracę i edukację

Od poniedziałku, 16 marca, szkoły i uczelnie wyższe zostały zamknięte, a edukacja przeniosła się do sieci. W tym czasie również wiele firm pracuje zdalnie. Odzwierciedleniem tych zmian w pierwszym tygodniu po zamknięciu szkół był wyraźny, o ponad 40 proc. większy niż zwykle ruch danych w stacjonarnej sieci internetowej Orange. Przejście na zdalny tryb funkcjonowania było widoczne także w przypadku sieci mobilnej, przez którą w pierwszym tygodniu ogólnopolskiej kwarantanny w porównaniu do średniego zużycia w poprzednich tygodniach, przepłynęło o ok. 1/4 więcej danych.

W kolejnych dniach (23.03-5.04)  ilość przesyłanych danych ustabilizowała się na nowych, wyższych poziomach. Co ciekawe, wprowadzenie powszechnych lekcji on-line 25 marca nie wpłynęło na zmianę ruchu w sieci. Klienci Orange, korzystając z sieci mobilnej przesyłali tygodniowo średnio o ok. 1/5 więcej danych niż przed epidemią. Użytkownicy internetu stacjonarnego od Orange przetransferowali w tym okresie o ok. 1/3 więcej danych niż na początku marca. 

Na dobre zmienił się także model ruchu w sieci. Od połowy marca, w robocze dni tygodnia przypomina on typowy, weekendowy ruch: znacznie rośnie już od rana, w ciągu dnia utrzymuje się na stałym poziomie, a wieczorem notuje kolejny, mniejszy już wzrost.

Nowe rozwiązania ze strony Orange

Orange promując akcję #zostanwdomu przygotował dla klientów szereg udogodnień: 200 GB internetu na zdalną naukę za 1 zł miesięcznie w Orange Flex, darmowe gigabajty dla abonentów usług głosowych Orange i nju mobile, odroczenie terminu płatności faktur dla seniorów, miesiąc światłowodu za 0 zł, narzędzia do pracy zdalnej dla biznesu, odkodowane kanały telewizyjne, czy filmy za 1 zł w Orange VOD.

W zasięgu sieci światłowodowej Orange znajduje się obecnie 4,3 mln gospodarstw domowych i firm w 146 miastach. Ze stacjonarnego internetu szerokopasmowego od Orange na koniec 2019 r. korzystało ponad 2,6 mln klientów, z tego ponad 520 tys. z łącza światłowodowego. Ponad 15,2 mln klientów korzysta z sieci mobilnej operatora. W zasięgu sieci 4G LTE znajduje się ponad 99% populacji kraju.

orange swiatlowod ceny

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o

0 komentarzy
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Porównaj najlepsze oferty operatorów
oszczędź nawet 50%

Pan Wybierak – bezpłatna porównywarka najlepszych ofert operatorów

Panwybierak.pl to porównywarka ofert dostawców Internetu, telewizji i telefonu. W jednym miejscu porównasz najlepsze oferty dostępne w Twoim budynku. Zamawiając na panwybierak.pl nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, ustalimy dla Ciebie dogodny i szybki termin bezpłatnej dostawy usług i umowy.

testimonial.author

To jedna z najbardziej kompletnych wyszukiwarek, z trafnym dopasowaniem ofert internetu, telewizji kablowej i telekomów do adresu zamieszkania, z której bardzo chętnie korzystają nasi czytelnicy – polecamy!

mobiRANK.pl
testimonial.author

Pan Wybierak to świetny serwis, dzięki któremu nie tylko poznałem wszystkie możliwe warianty instalacji internetu w moim miejscu zamieszkania, ale także odkryłem naprawdę tanią ofertę. Ogólnie - rewelacja!

Paweł z Krakowa

Mówią o nas

  • UKE
  • antyweb logo
  • speedtest logo
  • money logo
  • wirtualna polska