Internet dla firmy – jaki wybrać? Poradnik i przegląd ofert
3 sierpnia 2019
Czym kierować się wybierając Internet dla firmy? Zestawienie kryteriów może być spore, ale warto skupić się na podstawowych parametrach, które są kluczowe dla stabilności. Zastanawiasz się, na co zwrócić uwagę analizując internet dla firm? Zobacz nasz poradnik i przegląd ofert dla wybierających dostawcę sieci – dla sporego przedsiębiorstwa jak i niewielkiej działalności.
Polscy operatorzy telekomunikacyjni prześcigają się w ofertach kierowanych do prowadzących własną działalność gospodarczą. Niezależnie od tego, czy prowadzimy firmę małą, średnią czy nawet jednoosobową, Internet prawdopodobnie w przynajmniej jakimś zakresie będzie nam potrzebny.
Dodatkowo zakładając Internet na firmę możemy opłaty z nim związane wliczyć później w koszty prowadzenia działalności. Dzięki temu ostatecznie płacona przez nas cena będzie efektywnie mniejsza niż wynika to z oferty operatora.
Na co należy zwrócić uwagę podczas wybierania Internetu dla swojej firmy? Przyglądamy się kwestii firmowego dostępu do sieci na poziomie ogólnym oraz szczegółowym – patrząc już na konkretne oferty polskich dostawców.
Jaką prędkość wybrać?
To chyba najbardziej podstawowe pytanie, jakie zadaje sobie użytkownik zakładający Internet w domu i podobnie będzie w przypadku Internetu firmowego. Tutaj jednak motywować nas będą nie tyle osobiste preferencje, co kwestie praktyczne. Konsekwencje wybranie zbyt wolnego dostępu mogą być znacznie poważniejsze niż to, że pliki będą się ściągać zbyt wolno lub streaming wideo nie zadziała w satysfakcjonującej nas jakości.
Należy bowiem pamiętać, że – w zależności od wielkości firmy – z takiego Internetu korzystać będzie kilka, kilkanaście albo i kilkadziesiąt osób naraz. Niedostateczna prędkość może spowodować problemy z korzystaniem nawet na najbardziej podstawowym poziomie – trudności z odbieraniem poczty elektronicznej czy korzystaniem z komunikatorów, wykorzystywanych w codziennej pracy. To z kolei przełoży się bezpośrednio na straty firmy.
Polscy operatorzy telekomunikacyjni oferują coraz wyższe prędkości, a ceny pomiędzy poszczególnymi pakietami nie różnią się zbyt mocno. Warto więc zakładając Internet dla firmy pomyśleć o jakiejś nadwyżce szybkości. To nie jest raczej miejsce, w którym należy oszczędzać pojedyncze złotówki.
Na jaką technologię się zdecydować?
W Internecie dla firmy najważniejsza jest przede wszystkim niezawodność – zależy nam na tym, by pracownicy byli w stanie w każdym momencie wykonywać swoje obowiązki zamiast diagnozować na własną rękę pojawiające się problemy lub czekać na wsparcie działu technicznego.
Z tego powodu tylko w ostateczności należy zakładać dla firmy Internet radiowy – ten rodzaj dostępu jest wrażliwy chociażby na warunki atmosferyczne czy różnego rodzaju zakłócenia i z tego powodu potrafi być nieprzewidywalny. Decydujmy się na niego tylko w ostateczności.
W przypadku internetu mobilnego LTE powinno być trochę lepiej, ale tu problemem mogą się okazać limity na transfer danych. Jeżeli w połowie miesiąca Internet w naszej firmie zacznie działać z prędkością na granicy używalności, może to spowodować mnóstwo negatywnych konsekwencji. Domowemu użytkownikowi znacznie łatwiej przypilnować i kontrolować transfer danych, w firmie będzie to znacznie trudniejsze jeżeli nie niemożliwe.
Znacznie lepszym rozwiązaniem będzie Internet przewodowy czy to za pośrednictwem łącza telefonicznego czy telewizji kablowej. Takie rodzaje dostępu działają już relatywnie niezawodnie i nie są obarczone żadnymi limitami.
Rozwiązaniem najbardziej optymalnym, chociaż jeszcze nie wszędzie dostępnym, będzie zaś światłowód. Oprócz niezawodności Internetu przewodowego oferuje on również znacznie wyższe transfery nie tylko na pobieranie, ale i na wysyłanie danych. Będzie to nieocenione w przypadku wideokonferencji, przesyłania większych plików i podobnych zastosowań.
Internet dla firmy – przegląd ofert polskich operatorów
Internet dla firm ma w swojej ofercie większość polskich operatorów, czy to ogólnopolskich czy lokalnych. Przyglądamy się kilku wybranym dla prędkości 300 Mb/s i zbliżonych, które będą optymalne dla małych i średnich firm. Nie powinna sprawiać problemu nawet przy intensywnym wykorzystaniu sieci przez kilku użytkowników naraz.
UPC – 400 Mb/s za 54,99 złotego netto miesięcznie
W ofercie UPC dla biznesu za dostęp o prędkości 400 Mb/s zapłacimy 54,99 złotego netto miesięcznie. W ramach tej oferty do firmy przyłączone zostanie łącze światłowodowe, co powinno zapewnić najlepszą jakość połączenia i wysoką prędkość zarówno pobierania jak i wysyłania. Dodatkowo UPC oferuje w ramach tej oferty pakiet bezpieczeństwa UPC dla 10 urządzeń i narzędzie Internet Backup.
Instalacja kosztuje w tym wypadku złotówkę, a umowa podpisywana jest na 24 miesiące.
Orange – 300 Mb/s za 59,99 złotego miesięcznie
W Orange Internet światłowodowy dla firmy o prędkości 300 Mb/s kosztuje 59,99 złotego miesięcznie.
Za instalację Internetu światłowodowego dla firm Orange pobiera opłatę aktywacyjną 49,99 zł.
Netia – 500 Mb/s za 60 złotych miesięcznie
W Netii Internet o prędkości 500 Mb/s dla firm kosztuje 60 złotych miesięcznie. Dodatkowo operator w ramach promocji nie pobiera opłaty abonamentowej przez 3 pierwsze miesiące umowy.
Opłata aktywacyjna wynosi w przypadku Internetu dla firm Netia 49 złotych, a umowa podpisywana jest na 2 lata.
Vectra – 150 Mb/s za 59 złotych netto miesięcznie
W ofercie Vectry dla firm znajduje się Internet o prędkości 150 Mb/s w cenie 59 złotych netto miesięcznie. Instalacja takiego dostępu do sieci przeprowadzona za 10 złotych netto, a umowa podpisywana jest na 2 lata.
Multimedia – 300 Mb/s za 59 złotych netto miesięcznie
W Multimedii za Internet o prędkości 300 Mb/s dla firm zapłacimy 59 złotych netto miesięcznie. Aktywacja kosztuje u tego operatora 49 złotych. Umowa podpisywana jest na 2 lata.
[table id=105 /]
Internet dla firmy – co wybrać?
Wybór konkretnego operatora dla firmy będzie już zależał od tego, na ile jego oferta spełnia nasze wymagania i czy świadczy on usługi w naszym rejonie. W razie wątpliwości informacje na temat ofert operatorów i ich dostępności można znaleźć na stronie PanWybierak.pl.
Dziennikarz i redaktor; konsekwentny i drążący w detalach ofert analityk zespołu PanWybierak. Wieloletni współpracownik serwisu Wirtualna Polska w dziale Technologie. W internecie – i o internecie – pisze od 2004 r. W przeszłości publicysta serwisów związanych ze środowiskiem gier – m.in. gram.pl, Polygamia.pl, Imperium Gier. Współtwórca podcastu Niezatapialni.
Powiązane artykuły
Najnowsze artykuły
Porównaj najlepsze oferty operatorów
oszczędź nawet 50%
Pan Wybierak – bezpłatna porównywarka najlepszych ofert operatorów
To jedna z najbardziej kompletnych wyszukiwarek, z trafnym dopasowaniem ofert internetu, telewizji kablowej i telekomów do adresu zamieszkania, z której bardzo chętnie korzystają nasi czytelnicy – polecamy!
Pan Wybierak to świetny serwis, dzięki któremu nie tylko poznałem wszystkie możliwe warianty instalacji internetu w moim miejscu zamieszkania, ale także odkryłem naprawdę tanią ofertę. Ogólnie - rewelacja!