Cyfryzacja z roku na rok. Tak internet zmienia rzeczywistość polskich firm
17 kwietnia 2023

Coraz większe wykorzystanie narzędzi cyfrowych i automatyzacja procesów to ważne kierunki rozwoju małych i średnich operatorów. Jak wynika z badania przeprowadzonego w ramach tegorocznego raportu „What’s Up Wholesale?” niemal 70% ankietowanych przedsiębiorców telekomunikacyjnych w najbliższych 12 miesiącach rozpocznie wdrażanie lub będzie rozwijało już funkcjonujące rozwiązania cyfrowe. Spodziewają się poprawy jakości obsługi klientów i wzrostu produktywności.

– Cyfryzacja i automatyzacja to właściwa odpowiedź na wyzwania rynku hurtowego i niezbędny element jego dalszego rozwoju oraz poprawy konkurencyjności – mówi Maciej Nowohoński, członek zarządu Orange Polska ds. Rynku Hurtowego i Sprzedaży Nieruchomości. – W najnowszej edycji naszego rocznego raportu dla polskiego rynku hurtowego „What’s Up Wholesale?” pokazujemy m.in. w jaki sposób rozwijając narzędzia cyfrowe możemy zwiększać satysfakcję klientów i podnosić efektywność procesów – dodaje.
Celem tegorocznej ankiety towarzyszącej raportowi było określenie poziomu digitalizacji i automatyzacji biznesów operatorskich oraz perspektyw rozwoju rynku w zakresie komunikacji z abonentami, współpracy międzyoperatorskiej oraz procesów wewnątrzfirmowych. Pytaliśmy o stan aktualny, motywacje, oczekiwania i plany operatorów w zakresie cyfryzacji ich biznesów. W badaniu wzięło udział ponad 140 podmiotów, głównie małych i średnich operatorów.
Zobacz również: Najlepsze oferty internetu dla firm wybrane przez analityków PanWybierak.pl.
Najczęściej cyfryzowanym obszarem działalności operatorów jest obsługa klienta. 66% małych i średnich operatorów w sposób zautomatyzowany powiadamia swoich klientów o nowych fakturach, pracach modernizacyjnych i promocjach. Tyle samo udostępnia abonentom panel klienta na stronie internetowej. Wszyscy ankietowani operatorzy umożliwiają zgłoszenie reklamacji przez e-maila, a 69% udostępnia także formularz kontaktowy na stronie www. Połowa pozwala na zgłoszenie reklamacji przez media społecznościowe, a ¼ przez czat na stronie internetowej.
Standardem stają się także dokumenty cyfrowe. W zeszłym roku ponad 80% faktur zostało wystawionych przez ankietowanych operatorów w postaci elektronicznej. W Raporcie odpowiadamy m.in. na takie pytania jak: czy można całkowicie zrezygnować z umów papierowych, jakie są różnice między umowami w formie dokumentowej i elektronicznej oraz jakie wzorce dokumentów abonenckich wprowadzi PKE.
Mniej scyfryzowanym od obsługi klienta obszarem jest sprzedaż. Operatorzy wykorzystują głównie kanały tradycyjne, pozwalające na bezpośredni kontakt ze specjalistą: telefon, stacjonarne punkty sprzedaży lub spotkanie z przedstawicielem handlowym. Niecała połowa ankietowanych umożliwia zakup przez stronę internetową, a tylko niewielki procent oferuje aplikacje mobilne.
Szczegółowe wyniki badania, praktyczne przykłady automatyzacji procesów biznesowych, omówienie wybranych narzędzi cyfrowych, a także podsumowanie najważniejszych trendów i zmian jakie zaszły w branży przez ostatni rok oraz omówienie perspektyw rozwoju rynku dostępne są w raporcie „What’s Up Wholesale?”./ Np. informacji prasowej.

Miłośnik wszystkiego, co związane z nowymi technologiami. Kiedyś konsultant w branży telko; dziś działający głównie w sferze oprogramowania, a przy okazji niezmiennie zafascynowany wszystkim, co dotyczy technologii mobilnych oraz znaczenia internetu w codzienności.
Powiązane artykuły

SkyShowtime i Grupa Polsat Plus łączą siły. Ciekawa zmiana na rynku streamingowym
Rynek platform streamingowych w Polsce właśnie wzbogacił się o bardzo interesującą propozycję, która może skutecznie konkurować z najpopularniejszymi…

Netia z wiosenną akcją promocyjną. Aż 19 kanałów TV bez żadnej dopłaty
Abonenci usług telewizyjnych Netii, w zależności od posiadanego pakietu, otrzymali bez dodatkowych opłat dostęp do nawet 19…

Rok bez abonamentu za światłowód i telewizję. Jak nowa oferta Orange zmienia reguły gry?
Orange Polska wprowadza na rynek wyjątkowo atrakcyjne propozycje dla klientów indywidualnych oraz biznesowych. Operator oferuje nawet 12 miesięcy…
Najnowsze artykuły

Ultraszybki światłowód od Netii z Wi-Fi 7. Jak działa szybki internet 2 Gb/s?
Niewątpliwie nowa oferta Netii może zaskoczyć – nie dość, że to ponadprzeciętnie szybki internet, to dodatkowo……

Dark fiber, czyli nisza. Czym jest ta technologia i dlaczego o niej nie wiecie?
Dark fiber, określane po polsku mianem „ciemnego włókna”, to infrastruktura telekomunikacyjna składająca się ze światłowodów, które…

Miejskie sieci światłowodowe kontra ogólnokrajowi operatorzy – co wybrać?
Internet domowy w Polsce rozwija się dynamicznie i użytkownicy mają do wyboru zarówno lokalne, miejskie sieci światłowodowe, jak…
Porównaj najlepsze oferty operatorów
oszczędź nawet 50%
Pan Wybierak – bezpłatna porównywarka najlepszych ofert operatorów
To jedna z najbardziej kompletnych wyszukiwarek, z trafnym dopasowaniem ofert internetu, telewizji kablowej i telekomów do adresu zamieszkania, z której bardzo chętnie korzystają nasi czytelnicy – polecamy!
Pan Wybierak to świetny serwis, dzięki któremu nie tylko poznałem wszystkie możliwe warianty instalacji internetu w moim miejscu zamieszkania, ale także odkryłem naprawdę tanią ofertę. Ogólnie - rewelacja!