Internet, YouTube, Netflix. Oto najważniejsze media dla Polaków
20 kwietnia 2020
Takie wyniki przynosi ciekawa analiza agencji mediowej Wavemaker, która pytała – już na początku pandemii i domowej kwarantanny – Polaków o to, bez jakiego medium trudno byłoby im żyć. Czasy, w których naturalnym skojarzeniem byłaby telewizja minęły. Większość wskazań przejął internet.
Agencja zapytała o polskie preferencje dociekając nie wprost, jakie media cenią mieszkańcy naszego kraju, ale formułując pytania nieco inaczej. Jaki nośnik byłby priorytetowy, gdyby można było ograniczyć korzystanie z mediów do zaledwie jednego rozwiązania?
Wybór okazuje się być banalnie prosty. Aż 67 proc. osób wskazało w ten sposób na internet. Nic zaskakującego: zapewnia on wszystko to, co radio, telewizja czy telefonia łącząc cechy te w jednej formule. Warto zwrócić uwagę na to, jak duży jest odsetek osób, wskazujących na internet stacjonarny i mobilny w grupie wiekowej 16-24 lata. To aż 80 proc. odpowiedzi – dla tego pokolenia życie bez sieci jest po prostu niewyobrażalne.
Jakie były inne wskazania internautów? Sieć pochłania wszystko, choć oczywiście w innej formie. Kolejne miejsca zajęły:
- YouTube – 23 proc.
- Facebook – 22 proc.
- Netflix – 17 proc.
Telewizja nie jest już niezbędna
Na TV jako medium priorytetowe i pierwszego wyboru wskazało tylko 12 proc. osób objętych badaniem agencji. To zaskakująco niewiele; oczywiście większość osób wybierających tę opcję to pokolenie nieco starsze niż wspomniany sektor 18-24. Osoby udzielające odpowiedzi i wskazujące na telewizję jako swój priorytet najczęściej wskazują TVN oraz Polsat. Tu ciekawą opcją może być telewizja z internetem – np. TVN aktywnie rozwija projekt Player.pl a Polsat swoją Iplę.
Radio i prasa są drugorzędne
Analiza pokazała, jak bardzo internet przejął rolę informacji i źródła muzyki. Prasa wygenerowała zaledwie 9 proc.wskazań jako priorytet odbiorców. Tylko 5 proc. osób, które odpytywała agencja Wavemaker wskazało jako kluczowy nośnik radio. Wyraźnie portale informacyjne oraz możliwość odtwarzania muzyki przez internet – jako Spotify, Tidal czy kanały YouTube – przejęły ich rolę na dobre.
Badanie zrealizowane było na podstawie danych wprowadzonych przez 1,5 tys. osób z dostępem do sieci internetowej.
Miłośnik wszystkiego, co związane z nowymi technologiami. Kiedyś konsultant w branży telko; dziś działający głównie w sferze oprogramowania, a przy okazji niezmiennie zafascynowany wszystkim, co dotyczy technologii mobilnych oraz znaczenia internetu w codzienności.
Powiązane artykuły
Światłowód 1 Gb/s z TV4K w Netii – z dodatkami! – można mieć za 110 zł miesięcznie
Telewizja nie jest już niezbędna…
SIMulator internet od T-Mobile, czyli właściwie… co? Oto, jak działa w praktyce
Telewizja nie jest już niezbędna…
W T-Mobile internet mobilny bez limitu szybkości. Kto może z tego skorzystać?
Telewizja nie jest już niezbędna…
Najnowsze artykuły
Vectra uruchamia promocję na Black Week. Światłowód nawet połowę taniej
Telewizja nie jest już niezbędna…
Porównaj najlepsze oferty operatorów
oszczędź nawet 50%
Pan Wybierak – bezpłatna porównywarka najlepszych ofert operatorów
To jedna z najbardziej kompletnych wyszukiwarek, z trafnym dopasowaniem ofert internetu, telewizji kablowej i telekomów do adresu zamieszkania, z której bardzo chętnie korzystają nasi czytelnicy – polecamy!
Pan Wybierak to świetny serwis, dzięki któremu nie tylko poznałem wszystkie możliwe warianty instalacji internetu w moim miejscu zamieszkania, ale także odkryłem naprawdę tanią ofertę. Ogólnie - rewelacja!