Aktualności

Oglądanie telewizji znów popularne – efekt koronawirusa?

badania Telewizja

Czy pandemia zatrzyma wyraźny kryzys zainteresowania telewizją? Badania realizowane przez Nielsen Polska pokazują, jak czas samokwarantanny i zagrożeń epidemiologicznych zmienia nastroje Polaków. Coraz więcej czasu spędzają przed telewizorami – szczególnie dotyczy to stacji informacyjnych. 

Firma badawcza weryfikowała, jak zmiana przyzwyczajeń i rytmu codziennego dnia wpływa obecnie na wybory Polaków w kontekście wolnego czasu. Niezmiennie ważny jest dla nich internet, który stopniowo odbierał użytkowników telewizji. Czy ten trend zmienia się wraz z pandemią? 

oglądalność telewizji badania
Raport Nielsena pokazuje, jak rośnie zainteresowanie telewizją w zależności od dni tygodnia

Jak pokazuje raport Nielsena, zdecydowanie więcej czasu spędzamy obecnie na oglądaniu telewizji. Jeszcze na początku marca 2020 r. było to przeciętnie nieco ponad 4 godziny dziennie. Rytm dnia zmienił się wraz z zamknięciem szkół – krzywa pokazująca oglądalność telewizji zdecydowanie rośnie. Widać również wyraźną zależność między liczbą godzin przed ekranem TV a dniem tygodnia. W weekendy telewidzowie wybierają tę formę rozrywki zdecydowanie chętniej. O ile w marcu 2019 r. przeciętnie przed ekranem w weekendy spędzano ok. 4 godz. 32 min, obecnie czas ten wzrósł średnio do ponad 6 godz. 

telewizja+internet oferty operatorów ranking

Co ogląda Polak w telewizji?

W czasie epidemii zdecydowany wzrost zainteresowania odnotowują kanały informacyjne. W porównaniu do pierwszego tygodnia marca, ich popularność wzrosła o 76 proc. Można więc mówić wprost: Polacy podczas pandemii uruchamiają na dłuższy okres czasu TVN24, Polsat News czy TVP Info. 

kto ogląda telewizję
Telewizja w czasach epidemii solidarnie przyciąga przedstawicieli różnych pokoleń

Wzrost o 22 proc. zaliczyły programy informacyjne. Podobnie – na poziomie 17 proc. – jest w przypadku kanałów dziecięcych, które znalazły się np. w oknach otwartych, jakie zapewniają operatorzy telewizji kablowych i platformy TV. 

FOT: Loewe Technologies

oferty telewizji
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Najnowsze artykuły

telewizja netia

Telewizyjna nowość Netii. Jak działać będzie TV z chmury dla B2B?

Netia, jako pierwszy operator w Polsce i regionie, wprowadziła do oferty B2B usługę telewizji hotelowej z chmury, czyli bez stacji…

internet lte

Internet 3G będzie tylko wspomnieniem. Orange zastępuje go LTE

Do końca tego roku, użytkownicy sieci Orange, zyskają – w kolejnych lokalizacjach – lepszy zasięg nowoczesnej sieci…

komunikator

Jak odzyskać po latach konto Gadu-Gadu i archiwalne rozmowy?

Odzyskanie konta Gadu-Gadu niewątpliwie kusi – kto nie chciałby zajrzeć o czym i jak pisał przed kilkoma…

Porównaj najlepsze oferty operatorów
oszczędź nawet 50%

Pan Wybierak – bezpłatna porównywarka najlepszych ofert operatorów

Panwybierak.pl to porównywarka ofert dostawców Internetu, telewizji i telefonu. W jednym miejscu porównasz najlepsze oferty dostępne w Twoim budynku. Zamawiając na panwybierak.pl nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, ustalimy dla Ciebie dogodny i szybki termin bezpłatnej dostawy usług i umowy.

testimonial.author

To jedna z najbardziej kompletnych wyszukiwarek, z trafnym dopasowaniem ofert internetu, telewizji kablowej i telekomów do adresu zamieszkania, z której bardzo chętnie korzystają nasi czytelnicy – polecamy!

mobiRANK.pl
testimonial.author

Pan Wybierak to świetny serwis, dzięki któremu nie tylko poznałem wszystkie możliwe warianty instalacji internetu w moim miejscu zamieszkania, ale także odkryłem naprawdę tanią ofertę. Ogólnie - rewelacja!

Paweł z Krakowa

Mówią o nas

  • UKE
  • antyweb logo
  • speedtest logo
  • money logo
  • wirtualna polska